First time i saw you - 11

Förra delen:
Vi var nu hemma och Boy hade somnat. Tack gode gud, tänkte jag... Klockan hade blivit mycket så vi bestämde oss för att gå och sova. Vi trängde alla ihop oss i mitt rum, alla somnade direkt medans jag låg vaken. Det ända som snurrade runt i huvudet var Justin... Efter ett tag somnade jag..

Tumblr_lli5o6xvh81qfkei4o1_500_large
Klockan var 10.32, alla hade gått hem för ett tag sen och nu satt jag bara hemma och kollade på tv medans mamma och pappa sovde. När Family Guy hade slutat så gick jag och tog lite fika, jag gick till kylskåpet och tog fram yoghurt sen gick jag och tog fram en skål och sked. Jag hällde upp lite yoghurt i en skål sen stoppade jag in den igen i kylskåpet sen gick jag och satte mig framför tvn igen. How i meet you mother började så jag böt kanal till 5:an där det var någon dans grej. Jag kollade på det ett tag men sen det blev bara tråkigare och tråkigare för varje sekund som gick. Jag svepte i mig det sista av yoghurten sen gick och stängde av tvn, jag gick till köket och lämnade tallriken i disken sen sprang jag upp på mitt rum och bytte om till en svart kort klänning och knästrumpor.  Jag lät håret vara som det var, lite lockigt och ruffsigt. Jag stoppade på lite mascara och sprutade på lite parfym sen gick jag ner igen. Mamma och pappa hade vaknat, dom satt och såg tv så jag gick in till vardagsrummet och satte mig i en utav fåtöljerna.
-Kan vi inte göra någonting idag? Ni har varit så upptagna på sista tiden så vi har inte hunnits umgås. Sa jag med ett leende på läpparna och kollade på mamma och pappa som satt helt slöa på soffan. Mamma öppnade munnen och tänkte precis säga något innan hon stängde den igen.
-Gumman... Vi har väldigt mycket nu med jobbet i början men det kommer bli bättre sen...
-Så...Jag antar att vi inte kan göra något idag? Sa jag och leendet försvann snabbt.
Mamma nickade bara, jag ställde mig upp och gick upp på rummet igen. Jag tog en stor väska och packade ner lite pengar, datorn, headsetet och en bok. Jag gick sen ner igen och tog på mig skorna.
-Jag går till parken. Sa jag och gick ut. Jag gick till en kiosk och köpte en ben&jerry sen gick jag till en park som var vid en å. Jag satte mig under ett träd, jag tog upp boken och läste litegrann ur den, jag tröttnade efter ett tag så jag stoppade boken brevid mig och tog upp datorn. Jag kollade lite sidor och tumblr och sånt, jag loggade sen in på twitter och såg att Justin hade börjat följa mig. Wtf, hur va?Ah, Caitlin! Tänkte jag och log för mig själv, jag skrev lite på twitter sen loggade jag ut. Jag kollade på klockan 15.23, jag suckade. Jag tog upp ben&jerry'n och började äta.
-Ny inflyttade här va? Sa en kille i min ålder.
-Uum, ja. Hur visste du det? Sa jag förvånat.
-Har inte sett dig här tidigare. Sa han och kom och satte sig brevid mig.
-aha okej...
- Evan. Sa han och sträckte fram sin hand.
- Jasmine men kalla mig Jas. Svarade jag och skakade hans hand.
- Trevligt att träffas, vad gör du här själv?
- Desamma, inte så mycket jag läser bara. Har inte sett så mycket av området.
- Jaha okej. Vart bor du?
- Om du går upp för den backen där borta och tar sen höger så kommer du dit.
- jaha coolt jag bor också där.
- Nice, Vilken skola går du på?
- ATL Highschool,du då?
- hahah jag går faktiskt också där. Sa jag och log.
- Va bra då kanske vi ses imorgon på skolavslutningen? Sa han och log tillbaka.
- Ja absolut.
- Jag måste gå nu, ännu en gång trevligt att träffa dig!
- Desamma, vi syns!
Evan gick och jag satt fortfarande och åt min glass. När jag var klar satt jag bara och tänkte på allt. Plötsligt ringer min mobil det var Ashley.
- Hej Ash!
- Hallå dude!
Jag och Ashely snackade lite och hon sa att dom är framme imorgon tjugo över 1. Jag bestämde mig för att gå hem nu jag ställde mig upp och tog min väska sen började jag gå. Det tar ungefär 20 minuter att gå hem till mig för den där jävla onödiga backen. Jag hade gått i nästan bara 2 minuter och min mobil ringde igen.
- Ja hallå
- Hej Jas, har det hänt något? Det var Caitlin
- Jaha hej, nej inget jag är bara trött.
- Jaha okej men när ska vi gå imorgon?
- När börjar vi?
- Klockan 10.
- Okej vi möts halv utanför mig! Sa jag, vi pratade ett tag sen så la vi på. Jag gick in och mötte Boy direkt.
- Mamma snälla kan du gå ut med Boy?
- Ja okej men bara idag.
- okej tack.
Kvällen kom och jag har bara, suttit vid datan, tittat på tv och smsat med Justin och Caitlin.
Jag gick ner till vardagsrummet där pappa satt och arbetade framför Tv'n.
- Pappa?
- Ja vad är det gumman?
- Är det inte dags jag får en bil nu? snälla jag har fixat körkortet men bilen fattas. Snälla snälla..
- Jas jag vet inte vi får se hur det blir.. du fyller ju ändå år snart.
- Ja om 2 veckor det är mycket...
- Vi får se Jas vi får se.
Jag suckade och gick in till köket. Det stod en godis påse på matbordet jag tog den och gick upp till mitt rum. Jag satte på en film på min data jag bestämde mig för att kolla på The notebook. Efter ungefär 20 minuter orkade jag inte titta mer så jag stängde av datan och kollade runt i mitt rum sen så ser jag mitt fotoalbum. Jag tog fram det och kollade på bilderna. Det är alla bilder jag tagit i studion. Jag började genast le när jag såg bilderna.
2 Minuter efter plingar det på dörren jag sprang ner och öppnade det var Justin.
- Hej Justin!
- Hej, kan jag komma in?
- Ja visst.
Han gick in och tog av sig ytterkläderna. Vi skulle precis gå till trappan men pappa harklade sig vilket betyder ''jag vill hälsa''.
- Pappa det här är Justin...
Justin tog fram sin hand och skakade den med pappas.
- Jacob Santiago. Sa min pappa.
- Trevligt o träffas.
- Desamma. Svarade min pappa glatt. Han verkade gilla honom.
- Pappa vi går upp till mitt rum nu är det något mer du ville? Sa jag.
Han skakade på huvudet och log. Jag och Justin gick upp till mitt rum. Han slängde sig på min säng.
- skön säng du har.
- haha ja det verkar som att du trivs på den. Jag måste in på toa jag kommer.
Jag gick in på toaletten när jag var klar såg jag Justin kolla på mina bilder i mitt fotoalbum.
- Så du är modell?
- Vah? nej haha jag har bara tagit bilder i en studio några gånger.
- Jaha okej du är jätte vacker på bilderna.
Jag rodnade och log tillbaka.
- Fast du är vackrare i verkligheten. fortsatte han.
- Justin sluta nu. Va det något viktigt du ville?
- Nepp, hade tråkigt hemma så jag kom hit.
- haha okej hur var det på intervjun då?
- Helt okej. Dom frågar mig frågor som dom redan vet svaret på det är irreterande.
- hahah ojojoj någon blir visst arg.
- Nej jag blir inte arg jag blir irreterad.
- Men det är väl nästan samma sak?
- Nej. Skitsamma vad har du gjort idag?
- Jag va i parken och åt glass sen mötte jag en kille som hette Evan som var min granne utan att jag visste.
- Evan? din granne?
- Ja hahaha. Hur visste du det föressten?
- Har du glömt, jag är Justin Bieber jag vet allt! Sa han och flinade.
-Juste, du är Justin Bieber. Men det betyder inte att du vet allt.
-Jo, jag vet EXAKT allt! Sa han och log.
Jag skakade bara på huvudet och frågade.
-Du, om du nu är "Justin Bieber".. Varför har du aldrig några konserter.
-Alltså, jag har ju inte konserter varje dag. På Tisdag ska jag ha en. Sa han och stoppade undan fotoalbumet.
Vi pratade på om allting som var från det overkliga till det verkliga, vi gick ut ett tag och bara gick. Efter kanske 3 timmar skulle han hem, han ställde sig vid bilen och kollade på mig innan han gick in i bilen.
-Vill du fara på konserten? Sa han
-Kommer inte få, plus att Ashley och Kevin ska komma. Sa jag och tänkte precis gå men hindrades av Justin som tog tag i min arm.
-Jag bjuder, ni får komma med VIP biljett, jag kommer förbi och lämnar er dom. Sa han och log.
-Dude, Ashley kommer att freaka ut om DU kommer och ger dom.
-Umm, Kenny får väl komma förbi med dom. Jag stod bara där och kollade på han som ett frågetecken. Min livvakt..  Fortsatte han.
-Aha, men Ashley har pratat om han att han är blablabla världens bästa livvakt som skyddar hennes man osv. Sa jag. Han log det största leendet som jag någonsin har sett.
-Hoho, Justin? Sa jag och kollade konstigt på han
-Ööm, det gör inget. Bättre än om jag kommer.
-Visst sa jag. Han kramade om mig sen satte han sig i bilen och for iväg....

Förlåt, förlåt, förlåt, förlåt och ÄNNU en gång förlåt. Förlåt för att det har varit låg uppdatering :/♥

Kommentarer
Postat av: Cassandra

snälla meer !! :D <3

2011-05-20 @ 22:55:08
Postat av: moa

ähh det är lungt...

har hittat fler bloggar nu så jag har att läsa ändå=)



Men din är bland de bästa vill bara ha mer

kram kram

2011-05-20 @ 23:04:22
Postat av: Miriam

Borde ha varit längre men jätttttttte bra ändå nerreste!! :)

2011-05-21 @ 00:53:15
Postat av: Fellali fanfic

Kolla gärna in våran fanfic-blogg! ;)

2011-05-21 @ 06:22:44
URL: http://fellalifanfic.blogg.se/
Postat av: Stina

jätte bra meeeer :)

oj va roligt jag brukar vara i boden ibland:)

2011-05-21 @ 12:51:10
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Asbra

2011-05-21 @ 22:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0