First time i saw you-8

Förra delen:
JUSTIN'S PERSPEKTIV
När Jas gick upp till Caitlin's rum gick jag till Caitlin som stod i köket.
- Caitlin?
- Ja vad är det.
- När Jas kommer sen försök lite senare iallafall att fixa så att vi är själva i vardagsrummet.
- Justin vad är det med dig? Jag har inte sett dig galen i en tjej på länge.
- Jag vet men hon ska bli min.
- Haha okej, jag får snacka med dom andra.
- Okej bra tack. Sa jag och gav Caitlin en stor bamse kram.


Jag gick in i vardagsrummet och satte mig i soffan brevid Ryan och Christian.
- Jag möter vinnaren
- Jag leder ändå och det är ändå bara 2 minuter kvar.
- Käft Ryan jag kommer vinna. Svarade Christian
- Haha, det ska vi allt se.
Dom skrek som galningar när Ryan vann Christian är en dålig förlorare. Är man en vinnare är man en dålig förlorare säger han hela tiden när han förlorar.
- Christian när ska du sluta säga så?
- Men vaddå? Är man en vinnare är man en dålig förlorare.
- Aa precis det är därför jag vann alla 4 matcher. Sa Ryan.
- Ryan du är sååå död.
Jag skrattade bara medans dom bråkade. Jas kom nu ner från Caitlin's rum hon hade bytt om till mjukis shorts och ett svart linne.
- Vad håller ni på med Christian? Sa hon och kom höjde ena ögonbrynet.
- Han förlorade 4 matcher. Sa Ryan mellan hans skratt attacker.
- Jaha då förstår jag. Jag hoppas du är bra på basket också då.
- Klart jag är jag är legendarisk.
Jag kunde inte sluta stirra på Jas hon är så vacker så jag visste inte riktigt vad dom pratade om men jag förstod att Jas är grym på basket.
- Tss.. jag är bäst på basket här. Sa jag
- Jasså? möt mig då. Sa Jas.
- Visst men efter pizzan för den kommer snart.
- Sure. Men vi gör en Deal.
- Vadå för deal?
- Den som förlorar ska springa runt huset i underkläder.
- Ja varför inte om  man får se dig i det så..
- Pffs.Vi får se vem som vinner.
Det knackade på dörren så jag gick och öppnade det var pizza mannen som hade kommit.
Jag betalade och gick in till köket och ropade på alla.
- Kom nu pizzan är här!
JASMINE'S PERSPEKTIV:
Justin ropade på oss att pizza hade kommit så vi gick och satte oss vid bordet. Medan vi åt så pratade vi allt mellan himel och jord.
- Caitlin?
- Jaa
- Det är skolavslutning på måndag.
- Ja jag vet.
- Men hallå? Jag har ingen klänning?
- OMG inte jag heller.
- Vet du vad det betyder?
- Shopping!! Sa vi båda i en kör.
Vi gjorde en highfive och killarna suckade bara, vi kollade på dom och skrattade.
- Så Justin hur känns det att du snart ska förlora mot en tjej på basket? sa Christian
Jag skrattade jätte mycket och kunde inte få ur mig något ord.
- Du menar när hon förlorar. Sa Justin.
- Justin var inte så säker. Sa jag lite små drygt och flinade.
När vi hade suttit och pratat ett tag så dukade vi undan.
- Hur mycket är klockan? frågade jag
- Halv 5. Svarade Justin.
- Okej, är du redo för en match sa jag?
- Absolut.
Vi alla gick ut det var väldigt varmt ute. Plötsligt ringde min mobil det var doltnummer.
- Aa, hallå
- Hej, vi söker Jasmine. Sa en mörk röst
- Kevin jag vet att det är du.
- Fan, hahah hur mår du?
- hahaha det är därför jag älskar dig. Jag mår bara bra hur mår du?
- Det är bara bra svarade han.
- Ashley står och tjatar här ta och prata med henne.
- Heeej Ashley!
- Heej Jas vad gör du?
- Jag är ute med mina kompisar vi är på väg till basketplanen.
- Jaha va kul.
- Jas kom igen dom vill se när du förlorar. Sa Justin.
- JASMINE SANTIAGO VA DET DÄR JUSTIN BIEBER?
- Ömm, va? Nej asså det där va Christian.
- Ljug inte för mig !!!
Jag gjorde ett tecken till Justin att han skulle hålla käften. Han skrattade bara och viskade
- Stoppa på högtalare.
Jag gjorde som han sa.
- JAS LJUG INTE DET ÄR HAN ELLER HUR? Sa Ashely med ännu högre röst.
- Nej jag lovar det är Christian du kan prata med han om du vill.
Alla började skratta så dom höll på och dö såg det ut som.
- Jas jag känner dig när du ljuger, han är där.
Justin tog min mobil och sa.
- What's up Ashley.
Vi hörde bara skrik. Och alla höll på och dö av skratt till och med jag.
- Ashley ta det lugnt.
Hon tog ett stort andetag och sen andades hon ut.
Jag skrattade bara mer.
- Men jag ringde för jag ville säga att jag och Kevin kommer till dig på måndag efter din skolavslutning.
- Vaa? Omg, nej allvarligt?!
- Hahah jag vet helt awsome. Vi åker hem på torsdagen men jag måste gå nu vi hörs sen.
- Aa det gör vi hejdå! Jag la på och stoppade ner mobilen i fickan igen sen slog jag Justin på axeln och började springa till basketplanen.

-Komigen nu! Nu ska alla få se att jag vinner över Beaver. Sa jag med ett leende och dom andra började springa.
När vi var framme så tog jag basketbollen från Christian och ställde mig på sidan av planen och Justin på andra.
- Justin, alla vet redan att Jas kommer att vinna. Sa Caitlin och skrattade.
-Pffs, ni ska allt få se! Sa han bestämmt och jag kastade bolllen till han.
-Här du får börja. Sa jag. Vi kör till försten av 3. Fortsatte jag och flinade mot han, han flinade tillbaka och började. Efter kanske en halvtimme satte jag det 3 korgen medan Justin hade bara fått i korgen 2 gånger.
-Gissa vilken kändis som ska få springa i bara underkläder, och gissa vad som kommer att stå i tidningen imorgon?! Sa jag och skrattade.
-Oh my gash. Viskade han tyst för sig själv. Jag gör det om du gör det! Sa han sen.
-Pffs, skulle inte tro det?! Jag vann.
-Visst. Svarade han och tog upp basketbollen från marken. Vi gick tillbaka till Caitlin och Christians hus och påväg dit pratade jag lite med Caitlin och vi bestämde när vi skulle fara och köpa kläder till avslutningen. När vi kom fram till huset så gick vi in och satte oss och pratade ett tag . Sen var det Justins tur att springa runt huset i bara underkläder. Han tog av sig byxorna sen tog han av sig tröja, ååh gud så snygg han var. Alla kollade på han och flinade.
-Haha, så nu går vi ut och du tar och springer ditt lilla varv runt huset. Sa Ryan och skrattade.
Justin kollade bara med en mördarblick mot han och sen gick vi alla ut. Vi ställde oss utanför deras hus och Justin ställde sig en bit ifrån oss.
-Ååh, jah fattar inte att jag gör det här. Sa han och började springa, alla började skratta. Jag kände hur ont i magen jag fick av allt skratt. Dom hade ett ganska stort hus så det tog ett tag innan Justin kom tillbaka, när han kom tillbaka så var han genomblöt.
-Vad har du gjort? Sa jag förvånat och kollade på han.
-Nja, det var ganska varmt så jag tog ett topp. Och förässten! Jag har glömt att ge gratulera dig för att du vann över mig. Sa han och kom närmare mig med ett leende på läpparna.
-NEEEEEEJ, JUSTIN DU SKULLE BARA VÅG-.. Mer han jag inte säga förän jag kände Justins armar runtom mig.
-Tack, nu är mina kläder helt blöta! Sa jag och kollade på Justin som stod där och skrattade. Men vad ska du har för underkläder.. Sa jag och stoppade armarna i kors och höjde på ögonbrynen. Direkt efter jag hade sagt det så försvann skrattet snabbt. Alla andra började skratta och kollade på han.
-Alltså... Ja... - Mer han han inte säga föränn Christian avbröt han.
- Bro, du kan få låna av mig! Sa han och skrattade. Vi gick in och jag tog på mig min OnePiece igen och Justin gick och bytte om till torra kläder. Vi gick sen och satte oss och kollade på film i vardagsrummet, den här gången såg vi på barnhemmet. Jag satt brevid Justin och Caitlin, efter halva filmen gick alla förutom Justin och jag. Vi satt där helt knäpp tysta och bara kollade på filmen. Men efter några minuter kände jag hur Justin kollade på mig..
-Vad är det? Sa jag och kollade på han. Han sa inget utan han kollade bara in i mina ögon och jag kollade in i hans gyllenbruna underbara ögon. Han lutade sig fram och tänkte pussa mig men jag hindrade han.
-Justin.. Vi har bara känt varandra i 2 dagar. Visst du är hel schysst men alltså..- Jag han inte säga nåmera förän Justin hade tagit tag i mitt huvud och kysste mig...
:')♥ Don't forget  comment.



Kommentarer
Postat av: Miriam

2011-05-15 @ 19:20:49
Postat av: Miriam

Omg skittt braa im in love med novellen merrrrrrrrrrr!!!

2011-05-15 @ 19:22:21
Postat av: Miriam

2011-05-15 @ 19:22:31
Postat av: Moa

Det är ju as spännande vill bara läsa mer =)

2011-05-15 @ 20:59:01
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeeeeer!

2011-05-15 @ 21:09:08
Postat av: Cassandra

meeer!!! älskar deen !! :D <3

2011-05-15 @ 22:16:34
Postat av: Anonym

sååå jääävvlllaa braaaaaaaaaaaaaaaa

2011-05-16 @ 06:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0