First time i saw you-7

Förra delen:
Efter några minuter tog jag upp mobilen för att kolla vad klockan var och då såg jag att jag hade fått ett sms från Justin, eller egentligen två.
"Det var inte jag som skrev det där, det var Justin!" Stod det på det senaste smset. Jag undrade varför han hade skrivit så. Så jag öppnade det första smset och där stod det.....


"Jag vet att jag inte har träffat dig, men du verkar ändå så underbar. Jag gillar dig, det ska bli kul att träffa dig.xxRyan" Jag skrattade lågt för mig själv när jag hade läst klart. Jag hade fått helt fel uppfattning av Justin. Igår när jag träffade han så fick jag en helt annan uppfattning av han, han var en schysst kille vilket jag inte trodde han var. Jag trodde han var en snobbig kändis som bara brydde sig om sig själv. Men han hade ett hjärta, han brydde sig om andra. Jag gillar han, men inte mera än som en kompis. "Ey, calm down. Haha ni är väl inte små arn längre. ;) Haha xJas" Skrev jag sen skickade jag iväg det. Klockan hade blivit ganska mycket nu, jag gick och sa hejdå till Caitlin och Alex sen gick jag tillbaka till skolan för att avklara den sista lektionen. Påväg till skolan smsade jag med Ryan och Justin, Ryan verkade också vara en skön kille. När jag äntligen kom fram till skolan så gick jag och hämtade böckerna, den här gången var det NO som stod på schemat. Jag hade ganska enkelt för mig i alla olika ämnen eftersom att mamma och pappa hade flyttat så mycket och därför har jag fått byta skola. Vilken betyder att jag har fått upprepa massor av saker. I Toronto bodde vi i 2 år och det är det längsta jag har bott någonstans annars.

Jag gick till NO salen och vi började jobba nästan direkt. Det var inte så många som var där, kanske det berodde på att den var den sista lektionen på hela dagen och många hade inte orkat komma. Den här lektionen gick snabbt, det var knäppt tyst hela tiden och jag hade gjort det här i Toronto tidigare så det var inte så svårt.
Efter lektionen mötte jag Caitlin vid skåpen vi tog våra ytterkläder och började gå mot bussen. Christian var i skolgården när han såg oss vinkade han och gjorde ett tecken med hans hand att vi skulle komma till han.
Vi gick mot han och hälsade.
- Tjena homie.
- Tja Christian.
- Vad vill du Christian vi måste skynda oss till bussen. Sa Caitlin stressat
- Vadå buss? Justin hämtar oss nu.
-Va bra då.
- Jag tror jag tar bussen istället jag måste hämta mina saker och sånt. Sa jag.
-Nej Justin kan skjutsa hem dig snabbt och sen åker vi till mig.
- Är ni säkra på att det är okej?
- Jaaa!. Svarade båda i kör
Vi pratade lite och efter 2 minuter var Justin framme. En svart Range Rover körde i skolgården och hela skolan kollade på den.
- Kom. Sa Caitlin
Vi gick till Justins bil och hoppade in i den. Ryan satt i framsätet bredvid Justin. Justin hade keps och solglasögon på sig, han ville säkert inte att någon skulle känna igen honom.
- Ayee Ryan. Sa christian och dom gjorde ett konstigt handslag.
- Så det är du som är Jas? Sa Ryan och kollade på mig
- Ja det är jag, haha
- Justin du hade rätt..
- Vadå? hade rätt om vad?. Sa jag
- Nej inget. Sa Justin och gav Ryan en blick.
Ryan skrattade bara och det gjorde Caitlin och Christian också.
- Men hallå? jag känner mig efterbliven...
- Var bor du Jas vilken gata?
- Försök inte byta ämne Justin men fortsätt fram här sen tar du vänster. Svarade jag
Han körde dit jag sa och stannade framför mitt hus.
- Jag kommer snart och om ni vill kan ni hänga med in.
- Skynda dig vi väntar här. Sa Christian
Jag hann inte ens ta ett steg innan Boy sprang emot mig. Jag böjde mig ner och klappade Boy. Åh nej jag måste ut med han tänkte jag. Dörren var fortfarande öppen så Boy sprang ut till bilen. Ryan öppnade dörren och klappade Boy.
- Gullig hund du har. Vad heter den?
- haha ja men ibland kan den vara irreterande. Boy heter den.
- Boy?
- Eh ja?
- hahah coolt.
- Ni kan åka till Caitlin jag måste ut med honom.
- Aja men skynda dig.
- Ja ge mig en halvtimme och jag är där.
Dom åkte iväg och jag tog Boy i famnen och gick in i vårt hus. Jag gick upp till mitt rum och bytte om till min lila onepiece och packade ner mjukis shorts , ett svart linne och underkläder. Snabbt sprang jag ner och skrev en lapp och la den på diskbänken. '' Hej mamma & pappa ring mig ifall det är nåt jag sover hos Caitlin idag med mina kompisar. Kram''  skrev jag på lappen. Jag tog på mig mina vita converse och tog kopplet som hängde på en krok i hallen sen gick jag ut med Boy.
- Kom nu. Sa jag till boy.
Han är faktiskt smart han kom direkt till mig och jag satte på han kopplet sen började jag gå med han till en park.
På tillbaka vägen gick jag lite fortare. När jag var hemma tog jag min väska och gick ut, jag vände mig om för att låsa och när jag precis ska gå ser jag Justin's bil.Jag låste dörren och gick till han.
- haha, vad gör du här?
- Tänkte hämta dig vi far och köper godiset och sånt dom andra orkade inte komma.
- jaha okej.
Jag satte mig bredvid Justin och det var en pinsam tystnad. Jag hatar sådana stunder.
- Så, vad tycker du om ATL?
- Helt okej, är inte van Toronto är mycket bättre självaste Canada är bäst. Sa jag.
- Jag håller med dig.
- Varför det? du bor ju i USA?
- Ja jag vet. Jag är också från Canada jag flyttade hit bara för mitt kontrakt.
- Jaha då förstår jag.
Vi var nu framme jag klev av bilen och vi gick in i affären. Vi köpte godis, chips och Redbull.
På vägen hem satte Justin på hög musik det var låten More med Usher. Justin sjöng med och dansade i bilen.
- hahhah, Justin titta på vägen istället.
Men då började han köra fortare.
- Justin sakta ner!
- Nix jag ska få en puss först.
- Käft och sakta ner.
Då gasade han mer. Ska jag verkligen pussa han okej bara på kinden då, tänkte jag.
- Okej, jag gör det då.
Han pekade bara på sin kind och gjorde ett flirt leende. Jag lutade mig och pussade han på kinden. Han saktade då ner.
- Va det där nödvändigt? sa jag
- Ja absolut jag fick ju fortfarande min puss.
Jag slog han lätt på armen och skrattade. Han var faktiskt schyst.....
När vi va framme och gick in i Caitlin's hus satt Christian och Ryan på soffan i vardagsrummet och spelade Xbox medans Caitlin satt i en fåtölj och filade sina naglar.
- Hallååå! Sa jag lite högt.
- Hej, jag har ringt efter pizza så den kommer snart. Sa Caitlin
Hon tog påsen med allt och gick till köket.
- Caitlin jag går upp till ditt rum ska bara lämna mina saker.
- okej gör du så.

JUSTIN'S PERSPEKTIV
När Jas gick upp till Caitlin's rum gick jag till Caitlin som stod i köket.
- Caitlin?
- Ja vad är det.
- När Jas kommer sen försök lite senare iallafall att fixa så att vi är själva i vardagsrummet.
- Justin vad är det med dig? Jag har inte sett dig galen i en tjej på länge.
- Jag vet men hon ska bli min.
- Haha okej, jag får snacka med dom andra.
- Okej bra tack. Sa jag och gav Caitlin en stor bamse kram.

Hoppas ni gillar det! :] MINST 13 KOMMENTARER FÖR MER! - Kom ihåg vi ser ip nummret! ;)

Kommentarer
Postat av: Becka

Meeer. :D

2011-05-15 @ 11:58:51
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra!!

2011-05-15 @ 12:22:59
Postat av: Ida

meeeeeeeeeeer!

2011-05-15 @ 12:25:52
URL: http://iiiidalarsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Awesome!! :D

2011-05-15 @ 12:51:32
Postat av: Moa

Det är ju skit bra jag vill ha MMEERR!!! =)

2011-05-15 @ 13:15:51
Postat av: Cassandra

MEER SNÄLLA ÄLSKAR DEN !!!! :O <3

2011-05-15 @ 16:49:56
Postat av: Jennie

mer ! :o <3

2011-05-15 @ 16:50:29
Postat av: frida

meeeer!!!! helt aweseom!:)<3

2011-05-15 @ 17:14:10
Postat av: maja

skiiiiiit braa meeeeeer snällla idag

2011-05-15 @ 17:36:55
Postat av: Miriam

Älskarrrrrr novellen jätte bra!! Haha Justin är verkligen galen

2011-05-15 @ 19:10:52
Postat av: Miriam

Älskarrrrrr novellen jätte bra!! Haha Justin är verkligen galen

2011-05-15 @ 19:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0