First time i saw you - 10

Förra delen: Jag gick ner med handduken runt mig och öppnade dörren tills jag fick se vem det var som stod där. Det var Justin...


...när jag såg att det var Justin fick jag panik. Han kollade på mig och bet sig i läppen jag visste inte vad jag skulle göra allt gick så fort så jag stängde snabbt dörren. Jag hörde hur han skrattade och jag började rodna. Snabbt efter öppnade jag dörren och gömde mig bakom den så han bara kunde se mitt huvud.
- Eh Justin jag går upp och byter om du kan gå in till vardagsrummet så länge.
- aa okej. Sa han och skrattade.
Jag rodnade och snabbt som blixten sprang jag upp till mitt rum och jag hörde hur Justin skrattande gick in till vardagsrummet. Snabbt bytte jag om till min blommiga jumpsuite och gick ner.
- Så, Hej Justin.
- Hej Jas. Sa han och skrattade.
- käft, skratta inte jag trodde det var min mamma.
- jaja eller så visste du att det var jag och ville bara visa hur snygg du är för mig. Sa han och flirtade.
- Tss, vill du ha Cola?
- Aa visst, hahahh.
- Sluta skratta.
- ok ok. Men han skrattade ändå.
Jag räckte honom en Cola burk och vi gick sedan och satte oss i soffan på vardagsrummet.
- Vill du spela Xbox medans dom andra kommer?
- Ja vad har du för spel?
- Jag har många men spelar helst Fifa.
- Varför är du så konstig?
- Vah konstig? vad menar du?
- Du spelar basket, dansar och spelar Fifa. Är det något mer jag inte vet?
- ehm.. asså det är väl inte så konstigt. sa jag och la in spelet och startade ett nytt.
- Nähe okej, vi får se vem som vinner.
Jag tog Barcelona och han tog Real madrid. Vi körde i ungefär en kvart. Det slutade med att han vann 6-4.
- Ser ut som att vi har en vinnare här. sa han och blinkade.
- Grattis för dig då. Sa jag drygt.
Jag ställde mig upp och när jag skulle ta ett steg så drar Justin mig i armen. Jag var bara 2 cm ifrån han.
- Är du ledsen för att du förlorade? Sa han med en mjuk röst.
- Ppft, jag vann fortfarande på basket.
Han lutade sig sakta fram och la sina händer på min midja. Jag vände mig snabbt om så han pussade min kind istället. Han flinade bara och sa.
- Varför är du så svår.
- För det är så en tjej ska vara.
Jag gick loss ur han och tog ett steg bak så jag kollade in i hans ögon. Han har verkligen fina ögon tänkte jag.
- Jas skulle du vilja... Han han bara säga innan det plingade på dörren.
- Gå och öppna dörren! Visst! Sa jag med ett leende och sprang till dörren.
Jag öppnade dörren och där stod Caitlin, Christian och Ryan.
- Heej kom in!
- Hallå !
Alla hälsade och Justin såg lite ledsen ut men jag visste redan varför... tror jag.
- Caitlin häng med mig till köket vi hämtar godiset och snacks och sånt.
- ok, kommer.
Vi gick till köket och jag satte på kranen så ingen skulle höra oss.
- Caitlin har Justin snackat med er allihopa om mig. Ljug inte för mig.
- Asså han ville vara själv med dig igår hos mig det var bara allt och att han gillar dig jätte mycket och att han skulle bjuda ut dig.
- Va men asså varför mig. Jag fattar inte det. Innan ni kom så skulle han fråga något men blev avbruten av er när ni plingade på.
- VA?! vad sa han? Sa hon och fick stora ögon
- Han han typ bara säga Jas skulle du vilja och sen så plingade ni på.
- Fan vi förstörde allt!
- Förstörde vad? Sa jag och kollade som ett frågetecken på henne.
- Nej inget.
- Åh, nu känner jag ju min inte mindre efterbliven. Sa jag och log.
Vi tog fram allt godis och chips sen gick vi in till vardagsrummet där killarna hade kuddkrig.
- Hahah killar vad håller ni på med? Sa jag och gick och satte godiset på bordet.
-Uum, inget. Sa Ryan och alla satte sig ordentligt. Jag skrattade bara och gick och satte mig i fåtöljen.
Vi startade en film men vi såg egentligen in på filmen utan satt bara och pratade. Efter kanske en och en halvtimme så bestämde vi oss för att gå ut och göra något. Vi gick bara och pratade och puttade på varandra och skrattade.
- Christian det räcker sa jag. Mellan skratt attackerna. Han hade börjat kittla mig. Han sa inget utan fortsatte bara, tillslut kom Ryan och Caitlin och började kittla mig. Jag låg nu ner på marken och sprattlade, jag kunde knappt andas.
-AAAAAH! DET RÄCKER! Fick jag fram mellan allt skratt. Dom slutade äntligen kittla mig och jag ställde mig upp och såg att dom stod och skrattade så dom vek sig dubbelt. Justin hänge på ryan och skrattade så han fick tårar nästan. Jag skrattade också sen blev allt som förut. Caitlin gick fram till mig och vi gick själva.
- Så vad ska du säga ifall Justin vill gå ut med dig?
- Ehm...Ja, eller?
- Yes!
- hahah, du är sjuk Caitlin.
- Vänta var är killarna. Sa Caitlin.
Vi vände oss om och där gick dom och skrattade.
- Killar skynda er. Skrek jag.
Dom började springa mot oss och Justin var före än dom. Han var bara några meter ifrån mig och när han kom fram till mig bärde han mig på hans axlar och började springa.
- HAHAHA, Justin släpp ner mig. Sa jag och sprattlade med mina ben.
- Nix, en puss först. Han slutade springa och gick snabbt istället.
- Justin glöm det och släpp ner mig NU. Sa jag och skrattade.
- Vad händer om jag inte gör det? Han började nu springa.
Jag kunde inte säga något än att skratta. Precis när jag skulle pussa han så vänder han på sitt ansikte så jag pussar hans mun istället.
- Mm smakar jordgubbe. Sa han och släppte ner mig.
Jag boxade han lite lätt på hans arm. Caitlin, Ryan och Christian skrattade bara. Jag gav dom mördablicken men skrattade medans jag gjorde det.
- Vi går tillbaka nu. Sa jag.
Jag började gå plötsligt känner jag någon knacka på min vänstra axel jag kollade dit ingen var där sen kolla jag åt höger där stod Justin och flinade. Jag skrattade och tog tag tag i han arm so vi gick armkrok.
Han kollade på mig och log jag log tillbaka och fortsatte gå.
Dom andra va lite längre fram än oss men vi kunde fortfarande se dom.
- Så Jas?
- Ja.
- Ehm... Skulle du typ vilja gå ut med mig?
Jag kollade in i hans ögon dom glittrade. Han är så fin.
- Ja det vill jag.. Sa jag tyst
- Bra, hahah. Va sägs om nästa fredag?
- Okej, det går bra. Vart ska vi?
- Det får du se. Sa han och blinkade. Jag flinade och tittade ner på marken.
Vi var nu hemma och Boy hade somnat. Tack gode gud, tänkte jag... Klockan hade blivit mycket så vi bestämde oss för att gå och sova. Vi trängde alla ihop oss i mitt rum, alla somnade direkt medans jag låg vaken. Det ända som snurrade runt i huvudet var Justin... Efter ett tag somnade jag..
Hoppas ni gillaré!♥

Kommentarer
Postat av: jennie

skit bra en till !!!!!

2011-05-17 @ 15:09:05
Postat av: Cassandra

snälla mer, är beroende!! :D

men skulle inte hennes gamla kompisar komma på fredagen när hon skulle ut med justin ?;D <3

2011-05-17 @ 16:21:28
Postat av: Anonym

meeeeeer!

skriv en lååång nästa gång :D<3

2011-05-17 @ 16:25:39
Postat av: Anonym

awesome

2011-05-17 @ 16:28:18
Postat av: Stina

jätte bra meer

men har du lagt in designen i bloggen ännu?

Jag ser den inte hemma hos mig i alla fall om du har gjort det

2011-05-17 @ 17:30:17
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: moa

det är ju as bra man ill bara ha mer =)

2011-05-17 @ 17:32:30
Postat av: Cassandra

meeer snälllaaaa !! :D <3

2011-05-17 @ 17:36:53
Postat av: Anonym

skiiiit braaaaaaaa :D shiit du borde verkligen vara stolt

2011-05-17 @ 21:06:33
Postat av: Anonym

varför skriver du inte har väntat i två långa timmar du har inte skrivit nåt ååå jag älskar den här novellen och du är skir bra på att skriva fortsätt snälla!!!!!(vill bara läsa nu)

2011-05-18 @ 16:32:30
Postat av: Cassandra

har väntat hela dagen , snälla kom igen ;o <3

2011-05-18 @ 20:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0