First time i saw you - 15

Förra delen: Några minuter senare kom han, vi hoppade in i bilen och jag bad Kenny köra hem dom andra.
När vi var framme så kramade jag om Jasmine och Ashley och sa hejdå till Kevin sen for vi iväg.
-Aye bro, du vet väl att du har konsert om 3 timmar. Sa Kenny.
-Mmm. Mumlade jag fram. Det ända som snurrade runt i huvudet var det Kevin hade sagt. Att Jasmine gillade mig.



När vi var framme klev jag ur bilen direkt och gick raka vägen till arenan. Flera paparazzisar stod utanför och fotade och frågade massor av frågor om Jasmine men jag svarade inte utan ignorerade dom. När jag kom in möttes jag av mamma som stod med armarna i kors.
-Vart har du varit, du skulle vara här för en timme sen! Sa hon och lät allvarlig.
-Badat. Sa jag och kollade snabbt på hon sen gick jag förbi henne.
-JUSTIN. Stanna! Sa hon med en ännu allvarligare ton. Jag stannade direkt utan att kolla på henne.
-Du skulle varit här för att träna och fixa allting men du var istället och badade med några kompisar?! Du VET att du inte kan göra det före konserterna! 3 år men du har ändå inte förstått det. Sa hon och behöll samma allvarliga ton.
-JA jag VET att jag INTE KAN GÅ IVÄG FÖRE EN KONSERT! Men NÅGONÅNG måste jag få ha KUL i MITT LIV! Det är alltid paparazzis överallt jag går, awards, intervjuer. Jag har nästan inte alls tid att umgås med Ryan och Chaz när dom är här! FÖRSTÅR DU INTE ATT JAG VILL HA ETT NORMALT LIV NÅGONGÅNG?! Sa jag sen sa hon inget mera. Jag gick därifrån. Jag gick till min loge och började byta om till scenkläderna. Jag drog igen dragkedjan på jackan precis efter knackade det på dörren.
-Kom in? Sa jag och gick och satte mig på en stol. Jag kollade i spegeln och såg att det var mamma som kom in. Hon kollade ner i marken sen kollade hon på mig i spegeln sen gick hon och satte sig i en annan stol.
-Förlåt Justin...Jag var bara rädd... Rädd att du skulle bli nertrampad av paparazzisar, att du skulle försvinna, allt har blivit så annorlunda nu. Jag vill bara inte att du ska bli skadad.  Jag sa inget utan kollade bara på hon, jag ställde mig upp och gick fram till henne och kramade om henne.
-Jag älskar dig mamma. Sa jag och hon kramade om mig hårdare.
-Älskar dig också! Sa hon och log. Hon ställde sig upp och vi gick ut till dom andra. 7 minuter tills allt började, det jag älskade att göra. Dom personerna jag älskade att se, mina fans. Allt dom hade gjort för mig är helt obeskrivligt. Jag pratade lite med alla och sen gjorde det vi alltid brukade göra sen gick jag ut. När låten började och jag kom upp ur metallkulan började alla skrika som galningar, jag älskar den där känslan när jag kommer upp från metallkulan. Allt skrik, känslan av att få veta att det är mig dom skriker till. Det är mig dom vill se.

JASMINE'S PERSPEKTIV
Vi stod där och kollade på när Justin kom upp ur den där metallkulan, Ashley skrek som en galning och Kevin hade stannat hemma hos mig, han orkade inte komma med sa han och jag skulle inte tvinga han. Skulle jag vara helt allvarlig så var det ganska mäktigt när Justin kom upp ur den där metallkulan. Jag stod där och kollade på när Justin sjöng och Ashley stod fortfarande och skrek, hon grinade lite också. Efter ungefär en och en halvtimme slutade allting och alla började gå därifrån. Jag och Ashley stannade kvar eftersom att vi skulle möta upp Justin efter konserten. Jag hade pratat med Justin tidigare så jag visste vart vi skulle. Jag tog tag Ash i armen och drog med henne till en dörr som var på sidan av scen. Jag öppnade den och då kom vi in i ett rum med två soffor och ett bord. Vi gick och satte oss på en soffa. Jag kollade på Ash och hon såg helt förstörd ut, helt sönder grinad.
-Vad tycke du? Sa jag och Ash försökte få fram något men hon började bara grina igen.
-Overkligt. Fick hon fram och brast en ut i gråt igen. Efter 3 minuter kom Justin tillbaka igen.
-Alltså har du typ aldrig likadana skor på dig på en och samma dag? Sa jag direkt när han kom in.
-Är de det första du tänker på, och nej det har jag aldrig eller iallfall nästan. Sa han och log och jag log tillbaka.
Han fick syn på Ashley och gick fram till henne och kramade om henne och då började hon gråta ännu mera.
-Japp, sådär är hon när hon är en galen belieber. Sa jag och Justin log.
-Aahw, du behöver inte gråta! Sa Justin och pussade henne på hennes huvud och kramade om henne igen.
-Me..Me...Men... Du är Justin Bieber! Fick hon fram mellan alla snyftingar.
-Haha, ja och du är Ashley. Sa han och Ashley kramade om han. Får jag fråga dig en grej Ashley, första gången du träffade mig och idag, hur kunde du då inte freaka ut?
-För att du är bara vanliga Justin då, inte som när du står på scen du blir du Justin Bieber. Den artisten alla älskar, när du inte är på scen är du bara den gamla vanliga Kidrauhl. Sa hon.
-Vem fan är den där Kidrauhl alla pratar om? Sa jag och kollade konstigt på dom.
-En lång historia. Sa Justin och log. Jag höjde ena ögonbrynet och suckade sen.
-Varför skulle vi komma hit egentligen ? Frågade jag.
-Vet inte, tänkte att ni inte hade något annat att göra så. Sa han och ställde sig upp sen.
-Uum, okej. Sa jag och ställde mig upp jag också. Ashley ställde sig också upp och sen, hon hade fortfarande gråten i ögonen men hon hade lugnat ner sig lite. Jag visste verkligen inte att man kunde bli så galen i Justin som hon var.. Och alla dom andra.
Justin gick till en dörr sen gick han ut därifrån, jag och Ashley följde efter. När vi kom från rummet möttes vi av människor som sprang omkring och pratade och med massor av saker i händerna.
-Omg,omg omg omg. Sa Ashley mellan alla snyftingar.
-Vad är det? Sa jag och höjde ena ögonbrynet och kollade på henne.
-Ke...Kee...Keeennny HAMILTON.. Viskade hon svagt men ändå så att jag hörde.
-Vem..? Aha, han.. Sa jag och försökte söka upp han. Jag såg han sen stå och prata med Justin.
Jag gick fram till han och Ash trippade efter mig.
-Hey, det är du som är Kenny va? Sa jag och ställde mig brevid Justin.
-Haha, ja det är jag. Vem är du, största bieber fanet eller som har fått chansen att träffa Justin eller?
-Höh, nej aldrig. Verkligen inte, jag är inget bieber fan. Justin "bjöd" in mig och Ashley, HON är ett bieber fan. Det var så jag hittade dig. Haha. Sa jag och Kenny log. Ash sprang fram till Kenny och kramade om han sen gick hon till Justin och kramade om han också. Justin tog sina armar runt Ash och lät hon luta sitt huvud mot hans axel.
-Så, vad ska vi göra? Sa jag och Justin ryckte på axlarna.
-Vi kan fara och äta glass, jag bjuder! Sa han sen efter några sekunders pinsam tystnad.
-Det där var det första som dök upp va? Sa jag och höjde på ena ögonbrynet.
-Haha, det där tjejen är smart! Sa Kenny mitt i allt.
-Jasmine, men du kan kalla mig Jas! Sa jag och log mot Kenny.
-Trevligt att träffas Jasmine! Sa han och log tillbaka.
-HOST, HOST! Sa Justin och kollade på oss. Han kollade mot Kenny och han gick. Jag vände mig mot Justin och han kollade på mig misstänksamt.
-Vadå? Vi pratade lite och så! Sa jag och kollade förvånat på Justin.
-Jaja, ska vi fara och äta glass? Sa han och Ash släppte taget  om Justin och nickade, jag nickade medstämmande.
Vi fick gå igenom massor av rum och långa korridorer innan vi kom ut till en parkering.
- Var berädd på att det kommer säkert vara massor av papparazzis och fans som kommer att vara här utanför. Stoppa en sån här på erat huvud när vi ska ut här ifrån.
-Vadådå? Jag gillar att bli fotograferad! Sa jag och log retsammt mot Justin. Han kollade mig i ögonen sen slängde han en slags sjal till mig.
-Ta bara på den, okej? Sa han lungt och sen gick vi till bilen. Jag satte mig där framme och Ash satte sig där bak. Jag stoppade på mig sjalen runt huvudet som Justin sa att vi skulle göra. Hörde och såg hur folk skrek och fotade. Justin gasade på lite sen efter några minuter hade allt lugnat sig. Jag tog bort sjalen, vi var ute på en liten smal grusväg som jag aldrig hade sett förut.
-Hallå Justin? Skulle vi inte fara och köpa glass? Sa jag och kollade med stora ögon på Justin.
-Haha, lugna dig! Jag har något mycket bättre. Sa han och jag andades ut av lättnad.
-Du är väl ingen såndär peddo snubbe som tar med flickor ut i skogen sen våltar du dom?
-Haha, vad tror du om mig egentligen? Sa han och skrattade.
-Man vet aldrig? Sa jag och log för mig själv.
Vi var nu framme vid en sjö med massor av träd runt omkring. Ingen av oss sa någonting utan vi klev bara ut ur bilen och följde efter Justin. Han gick dit bak och hämtade en korg och en filt.
-Va? Hur? Va ? Sa jag förvånat när jag såg picknink korgen och filten, hur hade han fått dit det?
-Haha, har du glömt? Jag är fortfarande Justin Bieber! Sa han och flirtade. Jag suckade bara och kollade på Ashley, när jag såg henne så kom jag på Kevin!
-Oj, Kevin är fortfarande hemma hos mig. Ska vi ringa han och säga att vi kommer lite senare? Sa jag och kollade mot Ashley. Hon ryckte till, en kall vidpust sväpte förbi.
-Aa vi borde nog göra det, annars blir han väl orolig som han alltid blir. Sa hon och huttrade till igen. Jag nickade till svars och vände mig sen om mot Justin. Jag såg hur han hade varit och lämna sakerna lite närmare vattnet och var nu påväg tillbaka till bilen. När han såg oss log han och tog ut en gitarr från bilen sen stängde han igen.
Jag tänkte precis öppna munnen och fråga varför han hade tagit med sig en gittar men hejdade mig i sista sekunden. Jag tog tag i Ashleys arm och drog med henne till Justin som nu hade satt sig på filten. Jag satte mig ner brevid han och Ashley satte sig brevid mig. Han spelade några ackord på gittaren sen började han nynna tyst på en melodi. En svag kall vind pust svepte förbi igen och jag ryckte till. Justin nynnade fortfarande på låten, jag visste inte vilken låt det var eftersom jag inte var något biebe fans, men jag visste att det var någon av hans låtar. Jag kollade på Ash som satt där och kollade ut över sjön. Hon såg trött ut och det var hon säkert efter allt som hade hänt idag. Jag flyttade mig närmare Ash och kramade sen om henne.
-Jag vill inte att ni ska fara... Viskade jag svagt i hennes öra.
-Inte jag heller. Sa hon svagt och jag kramade om henne hårdare.
Hoppas ni gillar den! :) En ny del kommer snart! ♥







Kommentarer
Postat av: savana

Grymt Maja ;)

jag langtar tills jag ar tbx sa jag ocksa kan skriva :D

2011-06-21 @ 18:26:11
URL: http://savanas.blogg.se/
Postat av: Cassandra

snälla mer !!! älskar den!<3

2011-06-21 @ 19:51:57
Postat av: Emma

Hej jag skulle vara jätteglad om du har lust att göra en blogg design till min nya novell blogg:) maila mig så kan vi prata mer om saken<3

2011-06-26 @ 20:45:02
URL: http://biebsfavorite.blogg.se/
Postat av: cassandra

MER?!<3

2011-06-27 @ 21:47:15
Postat av: daniella

Jättebra :)

2011-06-30 @ 18:18:57
URL: http://ddaniiellaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0