First time i saw you - 17

Förra delen: Jag gäspade och kollade på henne sen såg jag att Kevin och Ash kom ner och Ash log som en galning. -Kan vi gå och sova? Sa jag trött och började gå upp mot rummet. Ash och Kevin följde efter. När jag kom upp på rummet så slängde jag mig direkt på sängen och somnade direkt.


Nästa dag vaknade jag av att jag hade ont i ryggen. Jag hade råkat somna på mobilen. Jag vände mig om och såg att Ash och Kevin fortfarande sov, dom hade lagt sig på madrasserna på golvet. Jag log och ställde mig upp, jag gick till garderoben och hämtade några kläder sen gick jag in till toan för att ta en dusch. Jag tog av mig kläderna och stoppade dom i tvättkorgen sen hoppde jag in i duschen. Jag duschade lite längre för det var så skönt, efter kanske 18 minuter klev jag ut ur duschen. Jag tog handduken och virade den runt mig sen gick jag till spegeln och tog bort den utkletade sminket. Jag torkade mig och tog på mig kläderna. Jag tog på mig en stor mjuk tröja och ett par mjukisbyxor. Det regnade ute så jag orkade inte ta på mig så speciella kläder. Jag virade in handduken i håret sen gick jag tillbaka till mitt rum. Ash hade vaknat medan Kevin fortfarande sovde, jag log och vinkade till Ash och hon gjorde detsamma tillbaka. Jag gick och la mig i sängen och kände sen hur Ash kröp upp i sängen hon också. -Såå...Hände det något igår? Sa Ash och log ett stort leende.
-Vem vet? Sa jag och log och Ash blev allt mer nyfiken. Så vad ska vi göra idag då? Det regnar ju så mycket så det finns ju inte så mycket att göra. Fortsatte jag och kollade ner mot Kevin som fortfarande sovde.
-Umm.. Ja, alltså... Iiigååår när jag och Kevin kom hem hit till dig igen så tänkte vi att jag och Kevin skulle fara runt och kolla lite här och typ lixom du vet. Gå på bio, och vi tänkte att du kanske ville vara med Justin..
-Ash! Såklart att jag vill vara med er mer än jag vill vara med Justin! Du kan lixom inte se in i framtiden. Sa jag och knuffade till henne med ett leende.
-Men Jas! Han såg ju helt totalt förälskad ut i dig! Han väntade bara på att jag skulle fara! Sa hon och jag började skratta.
-Haha, nej Ash! Såklart han inte ville att du skulle fara. Hur mycket är klockan föressten? Sa jag och tog upp mobilen. 13.15!
-Oj vi måste väcka Kevin! Sa Ash och vi hoppade på Kevin och kittlade han. Han vaknade nästan direkt och han såg faktiskt rätt pigg ut för att vara nyvaken.
-Vad är det? Har det hänt något? Sa Kevin förvånat och satte sig upp.
-Aa faktiskt om man säger så att klockan är ganska mycket. 13.15 ! Sa Ash och jag skrattade. Kevin suckade bara och skrattade. Kevin och Ash klädde på sig och vi gick ner för att äta mat. Mamma och pappa hade gjort mat till oss och lagt undan eftersom att dom var och jobbade. Vi tog lite mat och gick och satte oss framför tvn.
-Så vilken tid ska ni fara? Sa jag böt kanal till 5:an.
-Vet inte så snart som möjligt tror jag så vi hinner se massor. Svarade Ash.
-Haha okej. Inte för att vara dum eller någonting mot er eller så men jag tycker vi är ganska konstiga på något sätt. Ni är ju nu hos mig men bara du och Kevin ska bort utan mig. Haha. Kevin och Ash började skratta.
-Haha men Jas. Du FÅR följa om du vill men vi.. Jag tänkte att du kanske ville vara med Justin ett tag själv.
-Du är för söt du. Men jag tror jag stannar hemma istället och slappar. Sa jag och Ash log. När vi hade ätit upp så drog Kevin och Ash ut till stan även fast det regnade super mycket. Jag gick upp på mitt rum och startade datorn, jag kollade också på mobilen. Ett nytt sms från Justin.
"Hej, ring mig såfort du ser det här! :) xxJustin"

Jag log för mig själv och ringde han direkt.
-Hej! Svarade han och lät hur glad som helst.
-Hej. Svarade jag. -Går det bra om jag kommer förbi till dig? Sa han och jag log igen.
-Haha visst jag är ensam hemma så kom du!
-Okej jag kommer! Sa han och la sen på. Jag log lite för mig själv igen. Jag loggade in på twitter och läste lite olika tweets. Jag loggade sen ut när jag hörde någon öppna dörren. Jag hörde sen Justin's röst ropa "Hallå". Jag stängde ner datorn och gick sen ner för trappan.
-Niceeee. Sa han med sin halv mörka röst.
-Vad? Sa jag förvånat. -Kläderna. Sa han och log och jag började skratta.
-Aa visst eller hur? Sa jag och log. Han kom fram till mig och kramade om mig.
-Äntligen kan jag krama om dig utan att du inte vill. Sa han och flinade. Jag log bara och kramade om han igen.
-Så varför ville du komma hit? Sa jag och började gå upp till mitt rum och Justin följde efter. Jag kände hur det började darra till i min mobil, jag tog upp den och svarade.
-Hej! Jag trodde du var död du har inte hört av dig på århundrade! Svarade Caitlin direkt då jag hade svarat.
-Haha men du har ju inte hört av dig du heller! Sa jag och log.
-Heh, förlåt. Vad gör du föressten? -Um, Justin kom förbi nyss och aa. Sa jag och drog handen igenom håret och kollade på Justin.
-AAAH! ÄR NI IHOP NU ELLER VAD?! Skrek Caitlin i örat på mig så jag gav Justin mobilen. Han började prata med Caitlin ett tag sen la han på.
-Så vad var det du ville prata om? Sa jag och satte mig på sängen, jag lutade bak huvudet och la mig ner på kudden. Han kollade på mig sen kom han och satte sig brevid mig i sängen.
-Jag ska till Hawaii i en vecka och mamma hade bestämmt att Selena Gomez skulle med. Det var innan jag hade träffat dig, men om jag skulle ha träffat dig lite tidigare så skulle jag såklart ta med dig. Sa han och log.
-Det gör inget, det är ju bara en vecka! Sa jag och log tillbaka. Såå.. Ska vi titta på film eller någonting? Fortsatte jag och Justin nickade som svar. Jag lät Justin gå fram och välja en film, han valde "the tourist" en film med Johnny Depp. Han kom sen tillbaka när han hade stoppat in filmen i dvd, han satte sig brevid mig och filmen startade. När den var klar var jag lite trött så jag sträckte på mig och satte mig upp.
-Vad är klockan? Frågade jag Justin och han tog upp mobilen och kollade.
-Halv åtta. Svarade han och stoppade ner mobilen i fickan igen.
-Undra vart Kevin och Ash är. Dom borde vara klara snart. Aja, jag är hungrig är inte du det?
-Jo det är jag. Vi och äter på en restaurang en bit härifrån, jag bjuder. Gör dig fin så hämtar jag upp dig sen. Sa han och log. Jag kollade konstigt på han sen kramade han om mig och sa hejdå. Jag hörde hur det smällde i dörren och han gick ut. Ett tag efter det hörde jag bilen åka iväg. Jag ställde mig upp och gick till garderoben för att hitta mig något att ha på mig. Jag hittade en rosa vit klänning med blommor på. Jag tog en rosa tunn kofta över det. Det var det bästa jag hittade och det fick duga. Jag kammade igenom håret sen tog jag på lite mascara och ögonskugga. Jag borstade tänderna och sprutade på lite parfym sen satte jag mig och väntade. Efter ett tag hörde jag dörren öppnas och Justins röst ropa på mig.

JUSTIN'S PERSPEKTIV

Jag kramade om Jasmine sen gick jag ut till bilen. Jag körde hem och sökte upp några kläder. Jag tog på mig ett par jeans och en tröja till det. Jag fixade till håret sen for jag mot Jasmine igen. Jag stannade utanför hennes hus, jag klev ur bilen sen gick jag in till henne. Jag ropade på henne och hörde hennes steg komma närmare. Hon stannade vid trappan och kollade på mig. Hon var underbart vacker. Hon kom ner för trappen och jag tog tag runt hennes arm och log. Vi gick ut till bilen, jag öppnade dörren åt henne den gick jag och satte mig framför ratten. Jag körde till stans finaste restaurang, jag parkerade sen gick vi ut ur bilen. Paparazzisarna hade redan börjat samlas. Jag tog ett hårt tag runt Jasmines hand sen drog jag in henne i restaurangen. Paparazziarna stannade utanför restaurangen och fotade hela tiden. När det äntligen hade lungnat sig fick vi maten.
-Låt oss se det här som en första dejt. Sa jag och Jasmine log.

Hoppas ni gillar delen. Vill ni att del 18 ska komma upp idag eller imorgon. Fast delen är ganska kort men anyways :) Glöm inte kommentarerna♥


Kommentarer
Postat av: Becka

Meer. :)

Awesome. :)

2011-08-08 @ 16:06:04
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Cassandra

IDAG! :D <3

2011-08-08 @ 17:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0