first time i saw you-12

Förra delen:
-Hoho, Justin? Sa jag och kollade konstigt på han
-Ööm, det gör inget. Bättre än om jag kommer.
-Visst sa jag. Han kramade om mig sen satte han sig i bilen och for iväg....

Jag gick in till igen och ännu en gång så möttes jag av en mamma och en pappa som satt vid varsin dator med massor av pappershögar brevid sig.
-När ska vi äta? Sa jag men ingen svarade. Vad ska vi äta? Frågade jag sen men ingen svarade fortfarande.
Jag gick och satte mig på en stol och frågade samma sak, men ingen svarade. Jag suckade och kollade på dom.
-Jag har cancer. Sa jag och då vände sig båda om snabbt.
-Va?! Sa mamma och kollade förskräkt på mig.
-Nej, men ni svara aldrig! När ska vi äta. Svarade jag.
-JASMINE, säg aldrig så där igen! Vi blir ju oroliga. Sa mamma med en argare ton.
-Ni svara ju aldrig, ni sitter ju bara där med ert jävla "jobb" hela jävla dagen så man aldrig hinner få prata med er! Skrek jag åt dom och sprang upp på rummet. Jag hoppade upp på min säng och suckade. Strax efter öppnas min dörr och mamma kommer in.
- Förlåt gumman men vi är väldigt stressade. Vi har ledigt när du fyller år så det är ju bra?
- Det är okej men jag är hungrig vad är det för mat?
- Det finns Lasagne om du vill ha annars tänkte vi beställa pizza och titta på film vad tycker du?
- Ja okej men jag ska duscha bara beställ en hel pizza till mig.
Jag hoppade in i duschen. Efter en skön dusch tog jag handduken runt mig medans jag gjorde det kom jag ihåg när Justin såg mig så jag fnittrade lite och tog på mig underkläder och en stor T-shirt.
- Jasmine, kom ner nu pizzan har kommit.
Efter en lång kväll låg jag i min säng och skypade med Ashley och Kevin. Vi snackade en stund tills jag blev så trött så jag somnade.
Jag vaknade av att mobilen ringde jag suckade och svarade.
- Hallå? Sa jag med en hes röst.
- Godmorgon Jas upp o hoppa det är skolavslutning. Skrek nästan Caitlin.
- Caitlin snälla jag vill sova snälla snälla snälla.
- Upp o hoppa nu jag ska höra kranen annars tror jag inte på dig.
- okej okej.
Jag gick upp från min säng och gick med tunga steg in till badrummet och satte på kranen.
- Nu då?
- Perfekt ses om 1 timma.
- 1 timma? skrek jag.
- Ja skynda dig nu, puss.
Jag la på telefonen och bytte snabbt om till min vita klänning. Jag satte på plattången och väntade tills den skulle bli varm. Medans den blev varm sminkade jag mig. Jag la bara masscara och rouge. Snabbt plattade jag mitt hår och gjorde två hollywood lockar på varje sida. När jag var klar tog jag min väska och sprang ner.
- Godmorgon. Sa jag till mamma o pappa som åt frukost.
- Godmorgon. Svarade dom i kör.
- Ska du inte äta? Sa pappa
- Mamma kan du fixa en macka medans jag tar på mig skorna jag ska träffa Caitlin om 10 minuter.
- Okej.
Jag tog på mig mina sandaler och hängde min väska på axeln. Jag åt snabbt min macka och pussade mamma o pappa hejdå på kinden.
- Tjena bruden.
Jag kollade bak och där stod Caitlin så himla söt i sin blommiga klänning.
- Hej Caitlin. Va fin du va.
- Aww desamma.
Vi pratade lite tills Caitlin kom in till samtalet.. Justin.
- Så vad gjorde du igår med Justin?
- Vah hur visste du?
- Han berättade.
- åh jaha, hahahah. Vi var bara hemma hos mig o pratade sen gick vi lite ute inget mer hurså?
- Jag undrade bara. Sa Caitlin och blinkade.
Jag slog henne lätt på armen. Vi var nu framme och alla var utanför och kollade på massor av elever som uppträdde. Folk dansade sjung och killarna som gick sista året läste roliga kärleksdikter.
- Heej Jas!
Jag vände mig om och där var Evan. Omg va snygg han är.
- Hej Evan. Sa jag och kramade honom.
- Hej Evan. Sa Caitlin. Han svarade henne och kramade tillbaka.
- Känner ni varandra? Frågade Caitlin.
- Jag träffade honom igår i parken.
- Yes we did. Sa Evan och log.
Vi snackade lite och sen var han tvungen att gå.
-Visst är han snygg? Sa jag.
- Jo han är snygg... Svarade hon neröst.
- Vad är det?
- Men asså Justin han typ tycker om dig jätte mycket tänker du liksom inte på honom?
- Men vah? hahah klart jag gör vi ska ju ut på fredag? Jag tycker bara Evan är snygg inget mer.
- Jaha gud vad bra då blev orolig.
Vi skrattade jätte mycket åt det och fortsatte prata medans en kille spelade gitarr. På vägen hem splittrades jag och Caitlin. Jag gick hem och bytte om till Högmidjade jeans shorts och en Mag tröja över. Klockan var 12 så jag skulle till flygplatsen om en halvtimme. Jag hörde min mobil ringa så jag gick emot den. Det var Justin.
- Ja hallå!
- Hej Jas. Vad gör du?
- Inte så mycket skulle precis ut du då?
- Blev precis klar med en intervju och är på väg till studion.
- Jaha okej kul. Ska du spela in något nytt eller?
- Ja med Chris Brown jag är hemma vid 5 eller något ska vi alla träffas? Förutom Ryan då han åkte hem imorse.
- CHRIS BROWN?? OMG säg till honom att jag dör för han, hahahaha. Mina kompisar från Toronto kommer idag och Ashley är ju ett jätte stort fan så jag vet inte...
- Det är lugnt vi hämtar Caitlin och Christian också vi är hos mig det är bara mamma hemma ändå.
- Ja okej men jag måste verkligen gå nu vi hörs senare.
- Aa ses!
- Hejdå Justin!
Jag gick till busshållplatsen och väntade efter 2 minuter kom bussen. Efter några hållplatser gick jag av och bytte buss så jag skulle forsätta till flygplatsen. När jag var framme var klockan 10 över så dom skulle landa om 10 minuter ungefär. Jag satte mig på en bänk och väntade tills jag hörde en röst bakom mig. Det lät som Kevin.
Jag vände mig om och där stod han det var Kevin bakom han stod Ashley.
Jag hoppade på dom och kramade dom.
- Åh va jag har saknat er!
- Vi har saknat dig också.
Vi gick ut från flygplatsen och bestämde oss för att ta en taxi hem.
- Så berätta, är Justin snygg?
- Kevin ska vi slå henne? Sa jag och flinade
- Vi tar det sen.
- Ashley han är okej.
- Bara okej?
- Ja bara okej. Egentligen tyckte jag att han var skit snygg men det kan jag inte erkänna.
När vi var hemma visade jag dom runt i huset dom tyckte det var jätte snyggt. Vi bestämde oss att vi skulle in till centrum och fika. Så vi tog bussen och gick till ett Café.
- Shit va fint det är i Atlanta. Sa Ashley.
- Jag håller verkligen med. Sa Kevin.
- Ja det är snyggt men Toronto är snyggast.
Vi pratade lite tills min mobil ringde det var Caitlin. Jag pratade med henne lite och hon sa att alla skulle träffas hon Justin klockan 6.
- Så vi ska vara hos Justin klockan 6 ska vi dra hemmåt nu?
- OMG jag kan inte fatta att jag ska träffa han. Sa Ashely och va alldeles hyper.
- Döh du ska vara glad att du får träffa mig och inte han. Sa kevin och tog upp sitt ena ben till det andra så han satt tufft. Alla började dö av skratt.
- Kevin det är därför du är min vän. Sa jag och kramade honom.
Vi var nu hemma och snart skulle vi till Justin.
- Ska vi promenera eller ta bussen?
- Vi promenerar. Sa kevin och Ashley nickade instämmande.
Vi gick och skrattade på vägen till Justin. Det kändes så skönt att gå med dom armkrok och bara skratta o ha kul.
När vi var framme hos Justin sa jag
- Ashley va cool spela normal.
- Ja okej jag lovar!
Jag knackade och Justin öppnade dörren och hade ett stort leende på läpparna.
-Hej Jas. Sa han och kramade mig.
Jag hälsade tillbaka och kramade han.
- Justin det här är Kevin och Ashley.
Justin skakade hand med Kevin och hälsade. Han verkade gilla honom. Gud va bra. Ashley var helt normal jag blev ganska chockad att hon var det så jag skrattade bara.
- Så du är ett stort fan har jag hört.
- haha, ja det är jag.
- Jas varför ljuger du? Hon är ju normal?
- Aa om inte jag hade sagt till henne att vara det så hade hon nog inte varit det nu.
Vi skrattade och plötsligt knackar det på dörren. Det var Caitlin och Christian. Vi hälsade allihopa. Hela kvällen spelade vi monopol och tittade på film och åt massor med goda saker.
- Hejdå allihopa vi ses.
- Hejdå. Svarade Justin, Caitlin och Christian i kör.
När jag skulle öppna dörren så hör jag Justin.
- Vänta!
- haha ja va är det?
- Här biljetterna till konserten imorgon.
- Jaha juste. Tack Justin.
- OMG OMG OMG. Sa ashley.
- Ta det lugnt. Sa kevin och la sin hand över hennes panna. - Bieber fever precis vad jag trodde. Sa han. Och alla började skratta. Jag kramade Justin och han gav mig en puss på kinden.
- Mamma pappa? Vi är hemma nu!
- Heej gumman. Åh hej Kevin och Ashley. Sa mamma o kramade dom.
Vi pratade lite med mamma o pappa sen sprang vi upp till mitt rum. Jag la fram madrasser och efter bara några minuter hade vi alla somnat.

Förlåt för dålig uppdatering. Hoppas ni tycker om detta kapitel. Om det är lite fel eller något så är det för jag Savana har skrivit själv och Maja brukar alltid rätta mig, hihihi xD  Sprid bloggen och kommentera!
SOrry för inga bilder men jag kan inte fixa collage vet inte varför men det har hackat sig!

Kommentarer
Postat av: Cassandra

mer snälla!!! :D <3

2011-05-30 @ 16:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0