First time i saw you - 9

Förra delen:
Han lutade sig fram och tänkte pussa mig men jag hindrade han.
-Justin.. Vi har bara känt varandra i 2 dagar. Visst du är hel schysst men alltså..- Jag han inte säga nåmera förän Justin hade tagit tag i mitt huvud och kysste mig...



Jag försökte att ta bort huvudet men då höll Justin hårdare om mig. Jag besvarade inte först kyssen men sen gjorde jag det. Varje sekund som gick var helt underbar, just där ville jag stanna till hela världen och bara var kvar i den där sekunden. Justin flyttade huvuden bakåt och kollade på mig.
-Nå, var jag bra på att kyssas? Sa han och log mot mig.
-Haha, ja det var du väl bara lite övning till så blir du nog bättre. Svarade jag och flinade
-Bra, då kan du vara den jag övar på. Sa han och flirtade.
-Justin.. Som jag sa innan du avbröt mig, du är jätte snäll och trevlig och rolig jag gillar verkligen dig jätte mycket men bara som en kompis inget mera. Han sa inget utan kollade bara dystert ner. Jag kollade på han och stoppade handen på hans hand.
-Justin...Du kommer snart hitta någon som du kommer att leva resten av livet med. Sa jag och kramade om hans hand.
-Jag har det, och den sitter brevid mig nu.
-Justin, jag lovar jag är int-..
-Jas, du kan väl ge mig en chans?.. Det är din närhet jag vill känna varje dag jag vaknar, det är ditt ansikte jag vill se när jag kommer hem. När du ler vill jag veta att det är jag som har gjort dig le och inte någon annan kille. Jag vill kunna kyssa dig godnatt varje kväll, veta att du är trygg. Det är dig Jasmine jag gillar ingen annan.
Det han just hade sagt tog på mitt hjärta, att han hade sånna känslor för mig visste jag inte..
-Justin jag vet inte vad jag ska säga..Efter allt du har sagt så vet jag inte nåmera..
-Så du vill bli min? Sa han med ett litet leende på läpparna.
-Haha Justin, jag vet inte. Vi får se med tiden som går, bara därför behöver vi inte inte vara kompisar. Vi kan alltid prata med varandra. Sa jag och besvarade med en puss på kinden.
Han log mot mig och kollade in i mina ögon.
-Kom så går vi och kollar vad dom andra gör. Sa han och släppte min hand och ställde sig upp. Jag ställde mig också upp och vi gick ut till baksidan, när vi kom ut möttes vi av att alla kastade vatten på oss.
-Ååh, tack så mycket! Nu har jag ju inga torra kläder! Sa jag och gjorde en mördar blick till dom.
-Så vad tänker du göra? Hoppa i vattnet så din teletubbies dräkt blir ännu blötare? Sa Ryan och skrattade.
-Du vill inte veta! Sa jag och började sen också att skratta.
-Så vad hände? Sa Caitlin nyfiket och kollade på mig.
-Vi är bara vänner. Sa Justin
-Bästa vänner! Sa jag och log och tog tag i Justins hand och kramade om den.
- aha okej va bra. Sa Caitlin och såg misstänksam ut.
Justin kollade på mig log jag log tilbaka.
Klockan hade blivit 1 så vi bestämde oss för att sova. Jag gick till Caitlin's rum.
- Caitlin har du någon stor T-shrt eller något nattlinne jag får låna?
- Ja visst. Hon öppnade sin garderob och kastade ett rosa nattlinne åt mig.
- Här ta den här.
- Tack.

Hon gick ut från sitt rum för att hämta kuddar.
Precis när jag tog av mig min onepice så jag bara stod i bh och trosor så öppnas dörren och det var Justin...
Han kollade på mig med stora ögon.
- Oj förlåt. Sa han och flinade.
Sen gick han ut och stängde dörren. Fyfan vad pinsamt det där va...
Jag tog på mig nattlinnet sen gick jag in till badrummet och borstade min tänder. När jag gick in i sovrummet knackade det på dörren.
- Kom in!
- Förlåt jag bodde knackat förra gången. Sa Justin och flinade
Jag började rodna och skratta.
-Vad var det du ville? Sa jag och gick och satte mig brevid Justin.
-Alltså det jag sa för ett tag sen.. Du behöver inte stressa, du får göra så som du vill.
-Justin, faktiskt så tror jag att du pratar om dig själv nu haha. Sa jag och knuffade han lite lätt på axeln.
-Haha, aja där kanske du har en poäng! Sa han och skrattade.
-Kom ihåg att vi alltid kommer att vara vänner, och du kan ringa min NÄR du vill. Sa jag och log. Men nu måste jag sova jag är super trött! Sa jag och pussade han på kinden.
-Godnatt. Sa han och strök handen igenom mitt hår sen ställde han sig upp och gick ut, precis då kom Caitlin in.
-Så... Har det hänt något mellan er än?! Sa hon nyfiket och kastadet kuddarna på mig.
-Nepp, bara vänner! Sa jag glatt och hon kollade misstänksamt på mig. Vart ska jag sova föressten? Sa jag och kollade på Caitlin.
-Uum, jag tänkte att du kunde dela säng med mig men om du vill så kan du få sova på en madrass ?
- Haha, nej inte gör det något om jag delar säng med dig! Sa jag och log mot henne.
-Bra! Svarade hon och snabbt slängde hon sig i sängen. Jag kröp ner brevid henne, vi låg och pratade ett tag om allt möjligt. Efter ungefär en timme somnade vi.
-VAKNA JAS!!!! Hörde jag någon skrika bara några centimeter ifrån mitt ansikte. Jag gnuggade mig i ögonen sen öppnade jag dom.
-Caitlin lugna ner dig. Jag är vaken! Sa jag och satte mig upp.
-Haha, förlåt. Kom så går vi och väcker killarna! Sa hon och gick till dörren. Jag ställde mig sakta upp och gick in till killarna. Caitlin gick och hoppade på dom direkt medans jag gick och la mig nere på madrassen brevid Justin. Jag kände hur han tog armen runt mig, jag var fortfarande trött så jag kämpade för att hålla ögonen öppna men tillslut gick det inte så jag somnade.
-Hoho, vakna Jas. Hörde jag Justin säga. Jag öppnade ögonen och vände mig om mot Justin.
-Hur länge har jag sovit? Och vart är dom andra?
-Du har sovit i kanske 20 minuter. Och dom andra är nere och gör frukost. Svarade han och log.
-Okej, jag går och byter om. Och kom INTE in den här gången. Sa jag med en serriös ton.
-Visst! Svarade han och flinade. Jag suckade bara, jag gick in till Caitlins rum och tog på mig shortsen och linnet sen gick jag tillbaka in till Christians rum där Justin var.
-Kommer du? Sa jag till Justin som tog på sig tröjan. Han nickade sen kom han efter mig till köket.
Vi gick och satte oss vid bordet där alla andra satt redan och väntade på oss.
- Jas, vad ska jag ha för klänning? Frågade Caitlin ungefär direkt efter jag hade satt mig ner.
- Vet inte vi får se vad som finns i stan. Jag har inte sett den än.
- Vah vet du hur stort det är? Sa Ryan.
- Men har du sett Torontos?
- Aa du har rätt.
- Haha precis. Sa jag och log
Vi satt där ett tag och pratade lite, sen blev jag rastlös av att bara sitta där så jag ställde mig upp och frågade dom.
-Kan vi inte dansa!?
- Vänta lite kan du dansa? Sa Justin.
- Alla kan väl dansa? Sa jag förvånat
- Nej jag menar dansa asså som i dansa?
- Hahahah du är sjuk. Ja, jag dansar.
- Dansar vad?
- Hiphop och Street dance men jag gillar mest street.
- Du MÅSTE visa oss. Sa Ryan.
- Haha okej, visst men senare.
- Jas vi måste skynda oss.
- Caitlin klockan är halv 12 varför ska vi skynda oss?
- Vi måste fixa oss?
- Bara ta på dig något sen så går vi ut.
- Jag måste platta håret och sminka mig.
- Gör bara en fläta och ha inget smink det är fan sommar.
- Stanna du här då medans jag fixar mig.
-Visst. Svarade jag
.Christian nickade mot Justin och Ryan sen gick han till vardagsrummet och jag kunde höra ända hit att han hade satt på musik. Det var Carry out med Justin Timberlake. Enligt mig är det den bästa danslåten så medans jag åt min macka rörde jag på mig på min stol. Jag kände 2 händer på mina armar jag kollade bak det var Justin.
- Visa oss vad du kan. Sa han med en blink.
- Sure.
Jag gick till vardagsrummet. Där stod Ryan och Christian och jerka och det såg inte mänskligt ut.
- Guys det här är jerka. Sa Justin.
Jag la armarna i kors och kollade på han. Ok han var bra men jag menar vem kan inte göra så?
När justin va klar gick han fram till mig så han var några centimeter ifrån mig.
- Visa vad du kan nu. Sa han.
- Okej börja om låten.
Dom gjorde som jag sa. När låten började tänkte jag på Kevin vad han brukar göra då gjorde jag som han nästan.
Först jerkade jag sen tog jag min fot och la den bakom mitt andra knä jag gick ner och snurrade.
- Oooohhh. Hörde jag dom säga och jag flinade till lite.
Jag gled med fötterna till höger. Sedan tog jag lite sats och ställde mig på mina armar och mina ben var i luften på sned.
- WOW. Sa alla i kör till och med Caitlin hade kommit ner och sett det.
Jag gick fram mot Justin så jag var några centimeter ifrån han.
- Nå? Vad tycker? Sa jag med ett hånleende.
- Wow...
- Åh nej.
- Vad är det? Sa Caitlin och såg ut som ett frågetecken
- Caitlin jag måste hem och byta om jag har inga kläder här.
- Vi kan promenera till dig, jag hänger med dig.
- Okej bra. Jag går bara upp och hämtar mina saker sen kommer jag. Sa jag och började gå upp till Caitlins rum.
Jag tog min mäska och tröck ner min OneOpiece där sen gick jag ner igen.
- Hejdå killar. Sa jag och Caitlin i kör.
- Hejdå. Svarade dom.
Vi gick ut och började gå till mig. Caitlin pratade om massor av ställen där det fanns fina klänningar till skolavslutningen. Vi pratade om massor av annat också, men sen kom hon till frågar som jag inte ville att hon skulle fråga.
- Så vad tycker du om Justin?
- Uuum.Han är schysst.
- Bara? Sa Caitlin och gjorde en blick.
- Ja va annars?
- Nej jag bara undra.
- Caitlin han är Justin Bieber jag kan inte vara ihop med honom. Alla kommer hata mig och han går på turné och massa sånt.
- Jag förstår dig men tänk inte på att han är Justin Bieber. Han gillar verkligen dig och försöker göra allt så du kan ge han en chans, jag menar komigen Jas?
-Jag vet inte.. Vi får se.. Sa jag och log mot henne.
Vi va nu framme hos mig och när vi kom in möttes vi av Boy springandes direkt mot oss.
- Hej gubben! Sa jag och klappade honom lätt.
- Jag går upp och byter om häng med om du vill.
Precis när vi skulle upp harklade någon sig. Det var pappa.
- Heej pappa! Det här är Caitlin vi måste skynda oss vi ska till stan och handla till skolavlsutningen imorgon. Sa jag och andades ut.
- Okej gumman. Va hemma vid middag vi har inte sett dig på länge känns det som.
- Visst jag kommer vid 5 okej?
- Ja det blir bra men jag och din mamma ska ut vid 6 och kommer hem antingen imorgon eller på natten men vi tror det blir imorgon.
- Jaha okej men det är lugnt jag klarar mig.
Vi gick upp till mitt rum och jag bytte om till en midjeskjol och en grå tshirt till det..
Jag stoppade upp håret i en slarvig boll sen kletade jag på lite macsara.
- Kom vi går nu.
Vi gick till busshållplatsen och bara pratade och Caitlin sa helatiden att jag gillar Justin men att jag inte visar det.
Vi gick in i flera affärer men vi kom aldrig ut med någoting till skolavslutningen. Vi tänkte ge upp och precis när vi skulle gå så såg vi båda två super fina klänningar. Vi sprang direkt och provade dom sen köpte vi dom.
- Kan inte ni sova hos mig idag? Sa jag precis innan vi skulle skiljas åt.
- Jo visst men Justin är på intervju nu så vi får vänta med att säga till han. Sa Caitlin och flinade.
- Pffs, han bryr jag min inte om. Sa jag och log sen kramade jag om Caitlin och vi sa hejdå till varandra.
Vi bestämmde att dom skulle komma till mig runt sju någongång.
När jag var hemma tog jag ut Boy en stund. När jag sedan kom hem igen så var det middag.
- Så är dina kompisar snälla? Frågade mamma
- Ja dom är jätte snälla.
- Vad heter dom då? frågade pappa nu
- Caitlin och Christian är syskon. Ryan är deras kompis han är bara på besök från Canada och J..usti.in. Sa jag och blev lite nervös när jag sa Justin.
- Justin? sa mamma
- Ja asså det är inte Justin utan Justin Bieber.
- Haha, du tyckte ju inte om honom? Sa hon med ett leende.
- Nej, men han var schysst.
- Okej, bara dom är schyssta mot dig och ni inte gör något dumt. Sa hon och började äta igen.
Klockan blev kvart i 6. Mamma och pappa skulle fara nu.
- Hejdå gumman stöka inte hela huset nu.
- Hejdå, gå nu bara!
Jag stängde dörren efter dom och bestämde mig för att gå in och duscha snabbt innan dom skulle komma.
Jag gick upp till mitt rum och hade fått ett sms av Justin. '' Jag kommer lite innan 7 är det okej? xx Justin''
jag knappade snabbt in '' Visst! :) xJas''
Vattnet rann på mig och det var så skönt när jag sköljde av det sista av mitt balsam gick jag ut till mitt rum.
Jag virade handduken runt mig. Det ringde på dörren nu och jag fick panik. Jag kollade klockan den var 5 över 6. Det är säkert mamma som har glömt sina nycklar tänkte jag. Jag gick ner med handduken runt mig och öppnade dörren tills jag fick se vem det var som stod där. Det var Justin...

Hur tror ni att hon reagerar? ;) KOMMENTERA:D

Kommentarer
Postat av: Anonym

fan vad gött med långt kapitel! :D

MEEER!

2011-05-16 @ 14:11:49
Postat av: Miriam

Hahahaha teletubbies dräkt love it mer nuuuuu ni är jätte duktiga

2011-05-16 @ 15:20:10
Postat av: Stina

meeer din novell är jätte bra :)

Såg att designen är klar och den är jätte fin men skulle du kunna lägga in den på min blogg kan inte sånt :)

2011-05-16 @ 15:33:00
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag skicka inloggningen till den andra bloggen som du sa så du bara vet :) men kan du ta bort kommentaren sen så ingen annan loggar in

2011-05-16 @ 15:55:16
Postat av: Moa

Ni är så sjukt duktiga =)

Har nu fått en tjej i min klass att läsa bloggen också...

Hon lånade min mobil och läste via wi-fi på skolan. Hon älskade det =)



2011-05-16 @ 16:01:54
Postat av: Cassandra

MEER SNÄLLA ! ÄLSKAR DEN !!! :D <3

2011-05-16 @ 17:30:50
Postat av: jennie

mer skit bra en till i dag ?? snäll :) :) skit bra fan vad GÖTT skit bra altså jag kan inte säga fler ord så bra :)skit bra

2011-05-16 @ 18:15:46
Postat av: Anonym

asbra

2011-05-16 @ 20:54:34
Postat av: Anonym

gryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyym!!

2011-05-17 @ 07:49:58
Postat av: Tuva ;)

OMB ! :D

2011-05-17 @ 17:31:25
URL: http://uniquest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0