First time i saw you - 6

Förra delen:
Jag kollade ut genom fönstret hela vägen och väntade på att vi skulle fara förbi och hämta Caitlin och Christian men när vi stannade utanför deras hus så hoppade ingen på bussen så vi for vidare. Några minuter efter var vi entligen framme vid skolan. Jag gick snabbt ut ur bussen, jag gick sakta in till skolan och till mitt skåp medans alla kollade på mig. Jag hade lust att fråga vad dom kollade på, men då skulle dom väl tro att jag var ännu knäppare än vad dom trodde jag var nu....


Jag tog ut matteböckerna och gick till klassrummet och ställde mig utanför och väntade för lektionen hade inte börjat än. Det var fem minuter kvar till lektionen började och Caitlin hade inte kommit än så jag tog upp mobilen och ringde till henne men ingen svarade så jag smade till henne. "Hej vart är du? Ska inte du komma till skolan idag?" jag skickade iväg det sen stoppade jag ner mobilen igen.
-Hej Jasmine! Andra dagen i skolan hur känns det, trivs? Sa Mr. Kingsley och log mot mig.
-Det går väl bra. Men det skulle vara bättre om ni hade fått sommarlov så jag slipper gå en vecka till. Svarade jag och med ett leende Mr. Kingsley skrattade bara.
-Jaja, sånt är livet. Sa han och log mot mig. Jag nickade till svars sen gick in till min bänk och satte mig. Caitlin hade fortfarande inte kommit och jag undrade var hon var och hon hade inte svarat på smset än. Några sekunder efter rusade alla in till sina platser. Mr.Kingsley sa några saker sen fick vi börja jobba, vi skulle jobba två och två och jag hamnade med en snobbig tjej som bara brydde sig om sitt utséende.. Ugh, jag gillade verkligen inte sånna personer. När lektionen äntligen var slut så gick jag till mitt skåp och stoppade in böckerna igen. Jag låste skåpet sen gick jag ut och satte mig under ett träd som var på den enorma skolgården. Jag satt och spelade angry birds ett tag tills jag hörde någon ropa på mig.
-Hej Jas! Hörde jag Caitlin ropa.
-Hej! Sa jag och Caitlin kom och satte sig brevid mig. Vart har du och Christian varit? Fortsatte jag och kollade på Caitlin.
-På Onsdagar och Fredagar har vi cheerleading träning här på skolan. Sa hon och log mot mig.
-VA?! Går Chrisitan också där? Sa jag förvånat.
-Haha, nej! Han är och tränar hockey. Sa hon och skrattade till. Jag nickade och skrattade till lite på tanken hur dum jag var och todde Christian gick cheerleading.
-Kom med och kolla vett jag! Sa hon och ställde sig upp.
-Nej, men då får jag ju frånvaro från lektionerna. Sa jag och ställde mig också upp.
-På fredagar har man bara en lektion i början av dagen sen en i slutet av dagen så du kan komma. Om du vill alltså! Sa hon och log mot mig.
-Visst! Sa jag och log tillbaka. Vi gick en bit tills vi kom till en stor arena, det var där alla skollag var och tränade och hade matcher. Caitlin visade mig runt nästan överallt och hon pratade på om allt möjligt..
-Okej, nu hinner jag inte visa dig runt nåmera för vi har träning. Men du får gå runt själv om du vill och kolla annars kan du följa med mig.
-Jag kommer sen jag går och kollar ett tag till. Sa jag och log mot henne.
-Okej, du kommer väl ihåg var det var? Hejdå! Sa hon och log tillbaka och kramade om mig.
-Hejdå! Sa jag och log sen gick jag till Christians träning. Jag gick och satte mig högst upp på läktaren och kollade på när dom tränade. Jag såg inte till Christian någonstans, jag tog upp mobilen och sen tog jag upp lappen med Justin nummer på ur fickan. Jag tvekade först men sen slog jag in nummret och ringde till han.
- Hej. Svarade han .
- Umm. Hej. Sa jag lite tyst för mig själv.
- Vem är det?
- Jasmine, du vet hon du träffade igår? Svarade jag tillbaka
-Jaha, du! Sa han glatt. Så du hittade lappen.
-Nej det gjorde jag inte, jag bara visste redan vad ditt nummer var. Sa jag lite drygt.
-Haha okej, visst kommer du till Caitlin och Christian idag?
-Ja, det tror jag väl.
-Bra, Ryan har också kommit hit! Så då får du träffa han. Men nu måste jag lägga på! Ses sen då!.
-Visst. Hejdå. Svarade jag sen la jag på. När jag hade lagt på så vart jag förvånad över mig själv. Varför hade jag ens ringt till han utan andledning. Nåja, nu har jag iallafall gjort det så det är inget jag kan ångra.
Jag satt kvar och kollade när dom tränade men tillslut kände jag inte mina tår så jag ställde mig upp och gick ut från ishallen. Jag gick sakta in till hallen där Caitlin tränade, jag var inte så sugen på att gå dit och sitta där i flera timmar men Caitlin var där och hon hade säkert massor att säga. Jag öppnade dörren och gick in till salen, det var som en gympasal fast mycket större. Jag sökte upp Caitlin och hittade henne nästan direkt, hon stod och pratade med någon annan på sidan om några bänkar. Jag gick fram till henne och hälsade på den andra tjejen.
-Hej. Sa jag försiktigt när jag kom fram till dom.
-Hej! Svarade tjejn glatt tillbaka.
-Det här är Jasmine, den nya tjejen på skolan! Tillade Caitlin snabbt.
-Jaha, okej! Kul att träffas. Jag heter Alexis men kalla mig Alex! Sa tjejen och kramade om mig.
-Kul att träffa dig också, kalla mig Jas! Sa jag och besvarade kramen.

-Kom igen nu tjejer, nu måste vi börja igen! Ropade någon från andra sidan hallen, jag antog att den var deras tränare så jag gick och satte mig på bänken och Caitlin och Alex gick till tränaren. Rude boy med Rihanna startades och det lät över hela hallen. Alla började göra sina saker, några kastade upp några och vissa gjorde volter och sånna där saker man brukar göra i cheerleading. Efter några minuter tog jag upp mobilen för att kolla vad klockan var och då såg jag att jag hade fått ett sms från Justin, eller egentligen två.
"Det var inte jag som skrev det där, det var Justin!" Stod det på det senaste smset. Jag undrade varför han hade skrivit så. Så jag öppnade det första smset och där stod det.....
Förlåt för låg uppdatering idag, men det är bara jag Maja som har kunnat blogga idag. Och jag har inte hunnit sitta vid datorn så mycket, hoppas ni förstår. Och kommentera gärna vad ni tycker!♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Love it

2011-05-15 @ 01:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0