First time i saw you - 1

bild nr 1, Skolan. Bild nr 2, Jasmines outfit (nej jasmine ser inte ut så)
Jag vaknade klockan halv 7 av alarmet, jag stängde snabbt av den och gick till toaletten. Tvättade mitt ansikte bytte om till Jeans shorts, en T-shirt och Converse. Snabbt sprang jag ner från trappan och fixade 2 mackor med ett glas juice. Mamma och pappa sover fortfarande så jag tände Tvn men sänkte volymen lite. På MTV va det bara musik och plötsligt kommer Baby med Justin Bieber fram, jag bytte snabbt kanal och började säga för mig själv.
- När ska han få en röst som killar och inte tjejer?
Plöstsligt kommer bussen så jag sprang ut och hoppade på bussen. Jag satte mig bredvid Kevin min kompis.
-Heeej! sa Kevin
-Hej, bro!
- Jasmine försök inte leka cool du kan inte vara det.
- hahahahh, men det är så kul och se när ni killar säger bro hela tiden.
Vi pratade lite och efter 5 minuter var vi framme i skolan. Snabbt gick jag till mitt skåp och tog fram mina engelska böcker och gick till Ashley's skåp. Ashley är min kompis vi är alltid med varandra, vi är som systrar fast vi bara känt varandra några månader. Ashley kom springandes mot mig och gav mig stor kram.
-Heej Jasmine!
-Heej Ashley, skynda dig vi börjar om 5 minuter läraren kommer få flipp!
- Gå du i förväg så skyndar jag mig.
- Nej jag kan vänta.
- Okej.
Ahsley tog av sig sin jeans jacka, tog fram sina böcker och snabbt sprang vi till lektionen och ändå var vi 2 minuter försenade. Min lärare får damp ifall man inte är i tid så vi fick kvartsittning en kvart.
- Tack Ash nu måste vi ruttna i skolan 15 minuter extra!
- Jag sa till dig att gå före än mig men du vägrade....
- Jaja tyst nu han kommer ge oss mer om han märker att vi pratar. sa jag och la pek fingret på min mun som ett tecken att hon ska hålla tyst. Han babblade på lite sen fick vi börja jobba, fast jag och Ashley jobbade inte så mycket utan vi satt mest och pratade på. Men några saker han vi göra.
Efter en timmes lång lektion slutade vi äntligen så jag och Ashely tog våra saker sen sprang vi ut ur klassrummet.
-Uuh, det där är nog världens sämsta lektion ever! Sa Ashley medan hon stoppade in engelska böckerna i skåpet.
-Dude, jag vet! Och nu måste vi stanna 15 till efter skolan pågrund av dig din sölkorv.
Precis när hon skulle öppna munnen och säga något så kom det någon bakom mig och skrämde mig så jag skrek till.
Jag hörde någon skratta, jag kände igen skrattet och vände mig om.
-Kevin det där var inte ens kul!
-joo, sa han mellan hans skratt attacker. Du skulle sätt din min fortsatte han.
-ha-ha du är jätte rolig Kevin. Jag kan fan få hjärtattack.
-Jaja, See ya hoppas ni har kul i skolan en kvart extra!
-Fuck you Kevin, svarade Ashley.
Efter skolan gick jag hem jag orkade inte ta bussen. Jag längtade bara tills jag skulle få en bil.
När jag var hemma så kom Boy springandes mot mig.
-Heej gubben, vill du gå ut? sa jag med en gullig röst.
Boy hoppade och skällde bara. Jag gick skogs vägen. Efter 5 minuters promenad stannade Boy och kissade vid ett träd när han var klar fortsatte vi gå. Vi kom fram till Supermarket jag knöt fast Boy vid en stolpe och gick in till affären. Jag köpte en coca cola och en Twix. När jag var hemma åt jag lite mat sen gick jag upp till mitt rum och satte mig vid datan. Jag loggade in på Msn, Skype, Facebook och Twitter. Inget speciellt hände så jag chattade en stund med Kevin och han ville att jag skulle möta honom vid parken om 1 timma. Mamma och pappa kom hem nu så jag sprang ner och hälsade på dom. Dom var ovanligt glada.
- Varför är ni så glada?
- Äh det är inget. Sa min pappa.
- Men jo det är det visst Marcus. Sa min mamma och fnissade.
Jag kollade på dom som om jag var ett frågetecken och höjde på ena ögonbrynet.
- ok vi säger då. Vi har fått jätte bra jobb i Atlanta så vi ska flytta dit efter din skolavslutning. Huset är jätte stort och det kommer bli jätte bra.
Jag fick inte fram ett enda ord jag bara kollade på dom.
- Har det hänt nåt? frågade mamma
- Ja?! Vi ska flytta sa jag argt.
- Men gumman jag lovar dig det kommer bli jätte bra. Du kommer gilla det jätte mycket.
- Men oooh vad är det ni inte förstår? Jag vill inte flytta. Mina vänner min skola vårt hus, allting finns här. Jag vill inte flytta. Sa jag jätte argt.
- Men komigen du får hälsa på någon gång och det får dina vänner också göra. Vi har redan tagit emot jobbet så vi ska flytta det är bestämt vare sig du vill eller inte. Du har 1 vecka på dig att packa dina kläder mer vill jag inte höra!
Jag gick bara till hallen tog på mig mina skor och gick till parken. Det ända jag tänkte på var, jag ska flytta till Atlanta. Jag ska flytta till Atlanta. Det snurrade bara i mitt huvud.

Vad tycker ni om första kapitlet? Vi ska försöka uppdatera så gott vi kan så nästa kapitel kommer antingen imorgon eller senare ikväll. Såg att någon frågade om Jasmine ska vara ett JB freak. Nej hon kommer inte vara det hon hatar han. Och det var också en om att hon skulle bli gravid i slutet. Nej det ska hon verkligen inte det låter inte realistiskt då. Hoppas du fick svar nu. Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Anonym

skitbra! :D



& det va jag som frågade, bra att hon inte blir gravid, och är ett fan (: Är typ det i dom flesta novellerna.

2011-05-11 @ 20:35:17
Postat av: Madeleine

Mewra

2011-05-11 @ 23:39:01
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Den här delen var jättebra.



Och jag är också glad över att hon inte kommer att bli gravid, för det händer nästan överallt och det skulle absolut inte hända i verkligheten! Aja, hoppas att nästa kapitel kommer snart! //Kajsa :D

2011-05-12 @ 07:08:48
URL: http://minanovelller.blogg.se/
Postat av: Anonym

JÄTTEBRA, läs gärna min okså

om du tycker om Skvaller bloggar så är den här jättebra!!www.welovitall.blogg.se

2011-05-12 @ 15:07:17
URL: http://mystoorie.blogg.se/
Postat av: ....

Skitbra! Längtar till nästa

2011-05-12 @ 19:52:00
URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0