First time i saw you - 18

Förra delen: Vi gick ut till bilen, jag öppnade dörren åt henne den gick jag och satte mig framför ratten. Jag körde till stans finaste restaurang, jag parkerade sen gick vi ut ur bilen. Paparazzisarna hade redan börjat samlas. Jag tog ett hårt tag runt Jasmines hand sen drog jag in henne i restaurangen. Paparazziarna stannade utanför restaurangen och fotade hela tiden. När det äntligen hade lungnat sig fick vi maten.
-Låt oss se det här som en första dejt. Sa jag och Jasmine log.




När vi ätit upp all mat gick vi ut tillbaka till bilen. Jag startade den och vi for i väg.
-Såå... Vart ska vi? Sa jag och kollade på Jasmine.
-Jag vet inte. Men du, imorgon är det sista dagen Ash och Kevin är här och jag tänkte att jag och Ash kunde gå och shoppa också gör du och Kevin något du vet ju mer om Atlanta än jag. Och jag antar att Kevin inte vill med och shoppa?
-Visst allt för dig min sköna. Sa jag och flinade. Jasmine bara skrattade. Vi bestämde oss för att fara hem för Jasmine var trött. Jag kramade om henne och gav henne en puss på kinden sen for jag hem. Jag gick och tog ett glas vatten sen gick jag upp till mitt rum. Jag sökte upp en bra låt som jag kunde göra en cover av och sen sjunga den för Jasmine som en liten överraskning efter att ha kommit hem från Hawaii. Jag hittade en perfekt låt som jag nu började sjunga på. När jag efter ett tag blev torr i halsen stoppade jag undan datorn sen gick jag in till toan och tog en snabb dusch. Jag virade handduken runt mig sen gick jag tillbaka till rummet. Jag tog på mig underkläder sen la jag mig på sängen och skickade ett sista sms till Jasmine. " Godnatt Jasmine syns imorgon. Bara din Justin xo" jag la bort mobilen sen somnade jag direkt. Dagen därefter vaknade jag av att mobilen ringde.
-Hej är du klar? Vi tänkte börja fara nu. Hörde jag Jasmines röst säga direkt jag svarade. Jag har skickat fler sms men du har inte svarat så jag trodde du fortfarande sovde.
-Va nej. Såklart jag är vaken jag är påväg till bilen nu och sen kommer jag och hämtar er.
-Haha okej visst. Ses sen då. Sa hon sen la hon på. Jag hoppade upp ur sängen och tog på mig några kläder som jag slet ut ur garderoben. Jag gick och borstade tänderna sen sprang jag ner och ut till bilen sen körde jag järnet till Jasmine. När jag kom fram gick jag ut ur bilen.
- Jag väckte dig eller hur? Var det första Jasmine sa.
-Va, nej jag var vaken hurså? Sa jag och höjde ögonbrynet.
-Kläderna och håret....
-Okej du har rätt. MEN jag han borsta tänderna. Sa jag och log stolt.
-Okej du är verkligen konstig. Sa Ash och Jasmine började skratta.

JASMINES PERSPEKTIV
Jag satte mig fram med Justin,  Kevin och Ash fick sitta där bak. Justin lämnade mig och Ash inne i stan medans Kevin och han skulle hitta på något annat. Jag och Ash gick runt i nästan alla affärer. Jag hade saknat att göra det med henne, vi gjorde alltid det en gång varje vecka vilket vi inte kan göra numera. Efter ett tag när vi blivit trött i bena så gick vi till ett fik och beställde varsin bakelse. Vi satt där och pratade om allt möjligt. Det kändes väldigt trist att dom skulle åka idag men vi har haft det super roligt den tiden dom varit här.
- Åå juste Jas, du fyller ju år snart jag måste ju köpa en present åt dig. Vänta här så springer jag och köper en present åt dig. Sa hon och jag log till svars. Jag satt där och smsade lite med Caitlin tills några tjejer i min ålder och uppåt ropade på mig. Dom verkade arga.
- Vafan!! Hur kan du dejta Justin Bieber bara så där ! Vem fan tror du att du är ! Ingen rör Justin. Och speciellt inte du? Skrek dom åt mig. Jag blev först rädd sen förvånad. Hur visste dom att vi "dejtade". Dom slängde fram en tidning med mig och Justin på från igår när vi hade ätit middag. Jag bläddrade några sidor och hittade en artikel om oss.  
"Har Justin hittat den rätta tjej i hans liv" löd rubriken.
"Den stora popsjungande tonårs idolen sågs igår vara en riktigt gentleman för denna lyckligt lottade tjej. Han öppnade dörren åt henne och påväg in till restaurangen sågs dom hålla hand. Vad kommer nu alla hans fans säga? Tjejen som Justin var ute med sägs heta Jasmine, Justin och hon har tyckts ses på många andra ställen säger olika källor. Är dom bara tajta vänner eller är dom ett par. Få reda på det här i teen popstar" jag skrattade bara. Jag ville inte värken att jag eller Justin ska få något hot eller något liknande på oss så det bästa i den här situoationen var att ljuga....
- Vänta nu här lite. Ni värkar ju som största fansen till han så ni borde ju veta. Vi är bara vänner, ni vet ju själv hur söt och rar Justin är. Inget mer än så. Jag slår vad om att någon av er som är mycket sötare än mig kommer bli hans One less lonely girl en dag. Sa jag och log. Tjejerna bad så mycket om ursäkt sen gick dom sin väg. Jag log för mig själv. Det var faktiskt coolt att se sig själv på framsidan av en tidning med en riktigt känd person. Men inget jag ville vänja mig vid. Blir bättre om det bara är Justin på framsidan. Jag satt där och tänkte på min födelsedag som bara var om några dagar.
-Hej Jasmine jag är klar nu. Sa Ash och jag ryckte till.
-Ååh du är för gullig du. Sa jag och kramade om henne.
-Jag ber din mamma ge dig den när du fyller år så blir det mera... Speciellt. Sa hon och flinade. Jag skakade på huvudet och log. Vi bestämde oss för att ringa upp Justin så han kunde komma och hämta upp oss.
-Hej vart är ni? Sa jag
-Ingenstans, eller vi far bara runt och runt. Ska jag komma och hämta er?
-Haha okej. Javisst hämta oss på det stället där ni lämnade oss.
-Okej vi kommer. Sa han sen la han på. Jag och Ashley gick till stället där dom lämnat oss sen väntade vi. Fem minuter gick innan dom kom.
-Okej det där var inte lite påsar. Var det första Justin sa när vi satte oss i bilen.
-Haha men om du ska fara och köpa skor och kepsar hur många påsar skulle inte du ha då?
-Okej du har rätt. Igen.. Sa han och log. Jag och Ash satte oss där bak med alla påsar sen for vi.
-Det ser ut som att det kommer att börja regna. Sa jag och kollade ut mot himlen och Ashley nickade instämande. Justin körde hem oss till mig. Ashley och Kevin gick och hämtade sina packninger sen for vi direkt till flygplatsen. Deras plan skulle gå om en kvart så vi blev tvungen att skynda oss. Jag kramade om Ashley och Kevin för sista gången. Det ända jag tänkte på nu är att det kommer dröja länge innan vi träffas igen. Jag torkade bort tårarna sen gick jag till Justin som stod en bit bort. Han kramade om mig och pussade mig på pannan.
- Jasmine jag vet hur det känns. Första dagen att vi flyttat till Atlanta så hade jag inga vänner. Jag saknade Chaz och Ryan jätte mycket.
-Du visste ju inte då att du skulle bli såhär känd, du kan ju köpa en biljett till dom hela tiden. Sa jag och kramade om Justin hårdare. Han sa inget utan kramade bara om mig.
- Ska vi fara nu? Frågade han och jag släppte taget om han. Jag nickade sen gick vi tillbaka till bilen. Justin körde hem mig sen for han. Jag tackade han för allt han hade gjort idag. Ingen var hemma så jag gick och slog på radion. Jag gick upp och böt om till mjukis byxor sen gick jag ner igen. Jag höjde musiken lite till och dansade. Det kändes som jag inte dansat på evigheter. När låten var slut började en låt med Justin, born to be somebody. Jag gick och la mig i soffan och lyssnade. Hans röst var så cool men ändå underbar. När den låten också var slut gick jag och stängde av. Det hade börjar regna ute. Jag var trött så jag försökte somna. Och precis när jag höll på att somna så hörde jag att det började åska. Jag blev jätte rädd eftersom att jag hatar åska och ingen var hemma. Jag tog fort upp mobieln från ficka och slog in Justins nummer.
-Hej vad är det Jas? Svarade han
-Det äskar ute!! Sa jag och Justin började skratta.
-Du är rädd för åska va? Jag kommer och hämta dig. Jag lättnade ut men var fortfarande rädd. Några minuter senare kom Justin. Jag sprang snabbt ut till hans bil och satte mig. Justin hade också tagit på sig mjukis kläder. Vi for hem till Justin, han var ensam hemma så jag sprang snabbt upp på hans rum och under hans täcke. Jag har alltid varit rädd för åska. Jag vet inte varför men det låter så högt och blixtarna. Jag kände hur Justin kom och la sig brevid mig.
- Jasmine du behöver inte vara rädd när du är med mig. Jag lovar att skydda dig om någonting händer...

Del 18 whooohoo! Hoppas ni gillar den! :)

Kommentarer
Postat av: elin

awesome :D

2011-08-09 @ 01:27:13
URL: http://elinohrn.devote.se
Postat av: Fanny

Jo jag gör gratis designer :) det är bara att skicka ett mail om vad du vill ha :)

2011-08-10 @ 06:42:32
URL: http://myjdbstory.blogg.se/
Postat av: Emma Bieber

meer den är skitbra

2011-08-11 @ 10:07:33
Postat av: cassandra

du skriver juh aldrig.. :(

2011-08-22 @ 20:27:58
Postat av: Josefine<3

Meeeer! Du skriver jättebra och jag vill bara läsa mer och mer<3

2011-08-31 @ 18:28:54
Postat av: cassandra

du,skriver aldrig mer juh ! ;O

2011-09-30 @ 14:41:24
URL: http://cassandraragnarsson.blogg.se/
Postat av: StoriesbyJulia - En novellblogg

Om du gillar Bieber-noveller är min blogg rätt för dig. Det skulle vara jätte roligt om du kika in den om du har tid och lust. Annars skulle det vara gulligt av dig att kika in den och läsa några inlägg och berätta vad du tycker. Hoppas du gillar min blogg, and hopefully stay! ;)

2011-11-07 @ 20:54:00
URL: http://storiesbyjulia.blogg.se/
Postat av: L

nu har jag läst ikapp alla kapitlerna, jättebra! :)

2012-01-15 @ 21:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0